Cookie Settings Our site uses cookies in order for the site to function properly and for your user experience to be even better. You can read more about them use and control their settings.
Skip to content

Customer Service Representative

Stockholm
Ansök senast 5 Oct 2022
Vill du tillhöra ett företag med stolta och engagerade medarbetare vars vision är en värld utan cancer och att bidra till att patienter i hela Europa får möjlighet till den bästa tänkbara vården? Brinner du för att hjälpa kunder och vill vara med på en utvecklingsresa med ett bolag som ständigt växer? Sök då tjänsten som Customer Service Representative på SAM Nordic!

Om SAM Nordic
SAM Nordic är det lilla läkemedelsföretaget med de stora ambitionerna. I 25 år har de distribuerat innovativa, radioaktiva läkemedel för diagnostik och terapi inom cancervården. Företaget är verksamt i hela Norden samt i Baltikum och deras samarbetspartners och leverantörer finns över hela världen. Huvudkontoret ligger i Nacka Strand utanför Stockholm och idag arbetar 27 personer på företaget. De flesta medarbetarna finns i Sverige men personal finns även i Danmark, Finland och Norge. SAM Nordic befinner sig i en stark tillväxtfas och räknar med ytterligare medarbetartillskott de närmaste åren. Deras vision är en värld utan cancer och att bidra till att patienter i Europa får den bästa tänkbara vården, genom att göra medicinska innovationer tillgängliga för alla. Läs mer om SAM Nordic här.

Om rollen
I rollen som Customer Service Representative på SAM Nordic är dina främsta uppgifter att hantera kundfrågor och orderhantering, via mail och telefon. Du säkerställer att kunderna får korrekt och uppdaterad information om sina ordrar, leveranser och priser samt kontrollerar att kunderna har aktuella licenser och tillstånd för att köpa SAM Nordics produkter. I rollen som Customer Service Representative säkerställer du att orderhantering sker enligt GDP (Good Distribution Practice) och på bästa sätt för kunden, miljön och ekonomin. SAM Nordic arbetar säkert och effektivt i en IT-miljö som är anpassad till företagets behov och som utvecklas i takt med kommande utmaningar. I SAM Nordics verksamhet står företagets kunder och deras patienter samt partners i fokus. SAM Nordic strävar efter att alltid ge den bästa tänkbara servicen och supporten. I denna roll kommer du ha möjlighet att arbeta remote, men du förväntas vara på plats i Nacka Strand några dagar i veckan.

Om dig
Du som söker har ett par års erfarenhet av orderhantering och kundservice. Du får gärna ha ett starkt intresse kring digitalisering/IT och externkommunikation och om du tidigare har arbetat med läkemedel är det också ett plus. Eftersom SAM Nordic har många utländska kunder så är det ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska flytande och kan du även annat skandinaviskt språk är det en fördel.

För att bli framgångsrik i denna roll tror vi att du är positiv, serviceminded, samarbetsvillig och nyfiken. Du tycker om förändring och när det händer saker och kommer gärna med idéer som kan leda till det bättre. Du gillar även att hålla dig till vissa rutiner och är noggrann i ditt arbete. Du jobbar och är enligt SAM Nordics värdeord ansvarstagande, engagerad och proaktiv. Du bör vara öppen för att vilja utvecklas och att rollen kan bli annorlunda efter företagets behov. Din attityd, ambition och vilja är viktig och du ska vilja vara med och växa med SAM Nordic.

Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar SAM Nordic med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Liknande jobb