Cookie Settings Our site uses cookies in order for the site to function properly and for your user experience to be even better. You can read more about them use and control their settings.
Skip to content

Administratör

Stockholm
Ansök senast 7 Oct 2022
Önskar du vara en del av en riksorganisation som i över 120 år har tagit vara på flygklubbar och medlemmars intresse i Sverige? Vill du vara med till att bevara och utveckla den befintliga organisationen för att främja ett av Sveriges största flygcommunity, samtidigt som du arbetar i en remissinstans mot Transportstyrelsen och regeringen? Då ska du söka dig till Kungliga Svenska Aeroklubben.

Om Kungliga Svenska Aeroklubben

Kungliga Svenska Aeroklubben (KSAK) grundades år 1900. KSAK och KSAK motorflygförbund (KSAK-M) är två riksorganisationen som arbetar nära tillsammans med ett gemensamt kansli och identisk styrelse. Vi brinner för allt som har med flyg, flygsäkerhet och gemenskapen i allmänflygsverige att göra. Vi är nyfikna, dedikerade, och passionerade specialister som gillar flyg, allt inom flyg. Hos oss så bevakar och tillvara tar vi 120 flygklubbars och 4200 medlemmars intresse relaterat till allmänflyget.

Vi har många strängar på vår lyra. Vi samarbetar med olika departement på regeringsnivå i frågor som regeländringar, luftrum, avgifter och mycket mer. Vi leder det ultralätta flyget i Sverige, vilket till stor del sker som från Transportstyrelsen delegerat uppdrag, i linje med detta så är vi landets ultralättaflygskola, vi är den formella UL-skolan och dess ledning. Vi söker nu en administratör som vill hjälpa oss att flyga ännu högre.

Om rollen

Rollen som Administratör hos oss på KSAK handlar om att se till att allt flyter på så smidigt som möjligt i utvecklingen framåt, för våra medlemmar i de olika flygklubbar och vår organisation. Du kommer primärt utgå från vårt kontor i Alvik, Bromma. Även om det kommer finnas möjlighet att arbete hemifrån ibland, så tror vi på en stark närvaro på kontoret och det är där vi kommer hitta våra synergier tillsammans. Vi ser at att den här rollen står på två ben, med ett ben i det administrativa där också tyngden ligger men också med ett ben i kommunikation. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att bestå i medlemshantering, fakturering och kommunicera genom mail och telefon, både med medlemmar och andra organisationer. För att lyckas i rollen tror vi att du har en tjänstgöringsgrad på minst 75% men vi erbjuder även en fulltidsanställning om det istället tilltalar dig.

Exempel på några av dina arbetsuppgifter:

·      Administrera hemsidor ksak.se & gillaflyg.se

·      Administrera sociala medier

·      Uppföljning och statistik

·      Arbete med medlem- och klubbregister

·      Korrekturläsning av protokoll, organisationsdokument och skrivelser till myndigheter

·      Skapa ett mervärde till medlemmar och flygklubbar

·      Ansvara för att marknadsföra KSAKs olika verksamheter

·      Stötta och administrera delegering av Transportstyrelsen

Om dig

Vi ser att du har några års erfarenhet av administration, men det är inte ett krav. Det som vi lägger tyngd på är att hitta rätt person för vårt gäng på kontoret. Du är en ansvarstagande individ som arbetar strukturerat och proaktivt, samtidigt som har lätt för att kommunicera med olika typer av människor och organisationer på en god språklig nivå. Tre ledord som är passande för rollen är Serviceinriktad, Administrativ och Noggrann. Du får gärna vara intresserad av digitalisering, IT och system då du bland annat kommer arbete i Fortnox, Wordpress och med våra sociala medier. Det är meriterande om du tidigare stött på dessa system, om du inte har det, så lär vi dig det gärna. För att trivas hos oss så ser vi att du gillar att arbeta i en utvecklingsorganisation där du genom din nyfikenhet och kreativitet är med och bygger vår framtid.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Fredrik Holmberg på fredrik.holmberg@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Liknande jobb