Skip to content

Kundservicemedarbetare med fallenhet för sälj

Göteborg
Ansök senast 3 May 2024
HBS Nordic arbetar med två av de starkaste salongsmärkena på den nordiska hudvårdsmarknaden - Exuviance och NeoStrata. Vi har gedigen kunskap och stor passion för hälsa och skönhet vilket har gett oss framgång i över 20 år. Tillsammans med våra kunder tillika ambassadörer – hudvårdssalonger och estetiska kliniker - har vi som mål och mission att hjälpa människor till ett ökat välmående genom en bättre hud. Om du delar vår passion för skönhet och hälsa, trivs i roller där du får användning av din sociala förmåga och dessutom har en administrativ ådra – då kan denna tjänst vara något för dig!

Om tjänsten

Som kundservicemedarbetare med passion för sälj hos oss intar du en viktig roll i ett familjärt företag som idag består av 50 medarbetare. Det är en bred och varierad roll där du fördelar din tid mellan att arbeta med orderhantering, försäljning och kundservice mot våra finska kunder – men även svenska, danska och norska kunder.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Ordermottagning och orderadministration – daglig kontakt med kunder per telefon och mail, hantering av beställning och leveransuppföljning
  • Ge expertråd och skapa merförsäljning – svara på frågor, informera om och rekommendera produkter utifrån kundernas behov
  • Kontinuerlig kunduppföljning för att bygga goda relationer
  • Nykundsbearbetning
  • Stötta våra säljrepresentanter på fältet – ta fram information, statistik och sammanställa material
  • Bistå ledning med olika typer av statistik, t ex vid olika kampanjer
  • Eget kundansvar för en del kunder

Du är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och rapporterar till vår försäljningschef, med rätt kvalifikationer så finns även möjligheten att arbeta 100% remote beroende på boendeort.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du är proaktiv, lösningsfokuserad och utvecklingsorienterad med en vilja att skapa den allra bästa upplevelsen genom fantastisk support för våra kunder.

Vi tror vidare att du som söker har en mycket god kommunikationsförmåga, visar ett stort engagemang i ditt arbete samt har ett brinnande intresse för service – du ser värdet i att skapa en riktigt bra kundupplevelse. Du bör även ha en god organisationsförmåga och en fallenhet för att prioritera och strukturera i ditt arbete, då det krävs att du är skicklig på att hantera många uppgifter och kontakter parallellt.

Vi tror att du har:

  • God administrativ vana
  • Ett par års erfarenhet av en liknande roll inom kundservice
  • Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
  • Erfarenhet av att arbeta i CRM-system

Du talar och skriver på finska, svenska och engelska obehindrat samt kan hantera danska och norska ärende. Är du utbildad hudterapeut är det meriterande. 

För oss är det viktigt att du ser dig själv som en positiv och kommunikativ person som trivs bäst i roller där du får användning av din sociala förmåga och du räds inte uppsökande proaktivt arbete.

Vi erbjuder

Vi på HBS har en stor glädje och passion för hudvård och skönhet vilket genomsyrar vår framgångsrika verksamhet. Våra värdeord Personligt, Professionell och Passionerad styr allt vi gör och ligger till grund för vårt positiva arbete.

Hos oss blir du en del av vår drivna och kunniga personal där vi tillsammans ser till att vi har nöjda och återkommande kunder. Då vi är ett litet kontor sätter vi stort värde på vår förmåga att samarbeta och ha kul tillsammans – vi vågar lova att du kommer att bli positivt överraskad över teamkänslan som råder på kontoret!

Som kundservicemedarbetare/innesäljare hos oss på HBS intar du en viktig roll – det är du och dina kollegor som bygger grunden för våra fortsatta framgångar!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar HBS Nordic med Wise Professionals. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Wise, Fredrik Holmberg, fredrik.holmberg@wise.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Wise Professionals arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. 

Förmåner: Friskvård