Exekutiv Assistent åt Amnesty International

Stockholm Konsultuppdrag

Är du en erfaren Exekutiv Assistent med hög integritet? Brinner du dessutom för mänskliga rättigheter och människors lika värde? Nu har du möjligheten att få vara med och strukturera och lägga grunden för rollen som Exekutiv Assistent åt Amnestys Generalsekreterare.

Sök rollen Senast september 14, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Amnesty söker nu en erfaren och strukturerad Exekutiv Assistent åt deras Generalsekreterare. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via The Pace/Wise Professionals på 3 månader. Tjänsten är på heltid och önskad start är i mitten av september.

Ditt uppdrag
I denna tjänst är din främsta uppgift att lägga grunden för rollen som Exekutiv Assistent åt Amnestys Generalsekreterare för att de själva sedan ska kunna arbeta vidare internt med denna.

Arbetet kommer innebära att hantera allt som ligger inom Generalsekreterarens ansvar, det vill säga allt från styrning av sekretariatet och arbetet med styrelsen, Amnestys arbete som en del i deras internationella organisation samt inte minst kommunikation med externa kontakter. Ditt arbete syftar till att stötta och underlätta Generalsekreterarens dagliga arbete vilket i dagsläget handlar om att till exempel sätta system och rutiner för att koordinera och organisera effektivt. Tjänsten är placerad på Amnestys sekretariat i Stockholm och du rapporterar direkt till generalsekreteraren. Du arbetar nära styrningsteamet som ingår i avdelningen Resurser och styrning.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Koordinera och hantera alla delar av Generalsekreterarens kalender.
  • Koordinera Generalsekreterarens praktiska arrangemang när hon deltar i olika externa möten eller events samt ansvara för att organisera små och stora möten med en rad olika aktörer.
  • Planera, organisera, underlätta och följa upp intern kommunikation från Generalsekreterare.
  • I samarbete med styrningsteamet lägga upp system och rutiner för ett effektivt och smidigt sätt att hantera såväl inkommande strategiska styrningsfrågor som cyklisk rapportering och regelefterlevnad.
  • Assistera Generalsekreteraren med löpande administrativt arbete.
  • Ha den absolut högsta nivån av diskretion när konfidentiell, kontroversiell och känslig information hanteras.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har flera års erfarenhet av att vara VD-assistent, GS-assistent och/eller GD-assistent. Du har tidigare arbetat i en dynamisk och föränderlig miljö samt har gedigen erfarenhet av självständigt kvalificerat administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från den ideella sektorn eller har kunskap och intresse för mänskliga rättigheter. Du har goda kunskaper i både engelska och svenska, i tal och skrift. Du har god systemvana och det är mycket meriterande om du tidigare arbetet i Google. Som person är du positiv och lösningsorienterad, du har även hög integritet och en god kommunikationsförmåga. Vi vill att du har ett serviceinriktat förhållningssätt och en förmåga arbeta proaktivt, strukturerat och effektivt.

Om Amnesty International
Amnesty International är en global organisation som arbetar för alla människors lika värde. Genom att ha utredare på plats i hela världen kan vi få vittnesmål från de människor som vet vad som pågår, och vi dokumenterar den information vi får för att kunna avslöja när kränkningar mot mänskliga rättigheter sker. Vårt arbete grundar sig på folkrätten, mänskliga rättigheter och gedigen sakkunskap. Vår storlek är vår styrka – genom att samla många människor som uppmärksammar kränkningarna kan vi skapa kraftfull opinion och sätta press på makthavare och regeringar. På så sätt kan vi långsiktigt skapa förändring och förutsättningar för en värld där mänskliga rättigheter gäller alla. Vi är mycket restriktiva med bidrag från företag och stater. Vi låter oss inte påverkas av politiska partier, religioner eller ekonomiska intressen. Vi är oberoende i våra utredningar och åsikter. 

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast september 14, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Amnesty international sweden

Alsnögatan 11, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Clara Forsberg

Clara Forsberg

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast september 14, 2019

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Nu söker vi en Executive Assistent till BEWISynbra Group i Solna

BEWISynbra, som arbetar med Expanderbar Polystyren (EPS) som bland annat används för förpackning av mat, läkemedel och isolermaterial söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Stockholm Sista ansökningsdag: september 12, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Nu söker vi en Office Manager till Yamaha Motors

Nu söker vi en Office Manager till Yamaha Motors i Sickla. Du erbjuds en bred och kreativ roll i en spännande miljö där Yamaha Motor vill sprida glädje och förgylla fritiden för sina kunder.
Är det något som du kan identifiera dig med? Då är det en bra idé att läsa vidare.

Stockholm Sista ansökningsdag: september 5, 2019

Läs mer & ansök