Executive Assistant till investmentbolag i centrala Stockholm

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du vara en del av ett internationellt och framgångsrikt investmentbolag? Trivs du i en högpresterande kultur med högt i tak? Se hit!

Sök rollen Senast februari 27, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

För kunds räkning söker vi nu en driven Executive Assistant. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals med start så snart som möjligt och 9 månader framåt. Efter avslutat uppdrag finns eventuellt möjlighet till förlängning alternativt anställning direkt hos kunden. Vår kund sitter i fina lokaler i centrala Stockholm. 

Ditt uppdrag
Som Executive Assistant ansvarar du för att verksamheten ska fungera så smidigt som möjligt och således har en central funktion inom bolaget. Du kommer bli en del av ett team bestående av 10 drivna assistenter som stöttar och bistår bolagets investeringsrådgivare. Dina arbetsuppgifter kommer att variera brett mellan administration och koordinering för att se till att dagarna går ihop. Du kommer exempelvis att arbeta med:

  • Kalenderhantering
  • Boka och samordna interna och externa möten
  • Hantera kalendrar och förhindra konflikter
  • Researrangemang, hotell, restauranger, transport
  • Kvittoredovisning, tidrapportering
  • Skriva ut dokument till möten
  • Förbereda material, uppdatera och redigera presentationer
  • Back-up till andra assistenter

På kontoret råder en såväl proffsig som entreprenöriell stämning – här får du möjlighet att lära och utvecklas! Du kommer till en dynamisk miljö där mycket händer och fokusen hos dina medarbetare är hög. Vi söker dig som är stolt i din yrkesroll och vill göra ”det lilla extra” för att nå ditt mål. Hos vår kund får du chansen att arbeta på ett generöst företag, med vänliga kollegor, vilka alla jobbar gemensamt för att leverera kvalitet på absoluta toppnivå.    

Din bakgrund
Vi ser att du har tidigare erfarenhet som Executive Assistant och känner dig trygg i din roll som assistent. Har du erfarenhet av att arbeta inom investmentbranschen tidigare är det ett stort plus, dock inte ett krav. Vi kommer lägga stor vikt vid din inställning och attityd och ser att du är flexibel, kommunikativ samt en lagspelare som ser till teamets bästa. Vi ser vidare att du är ödmjuk och social och besitter förmågan arbeta proaktivt. Som assistent hos vår kund bör du kunna ta egna initiativ samt se vad som behöver göras utan att bli ombedd att göra det.

I din roll kommer du att arbeta med såväl lättare som mer utmanande uppgifter vilket ställer krav på att du är flexibel samt kvalitetsmedveten i ditt arbete. Vidare ser vi att du har hög stresstolerans samt arbetar med god strukturerat då arbetet ibland präglas av ett högt tempo. Slutligen uttrycker du dig flytande i tal och skrift både på svenska och engelsk samt är en van användare av Officepaketet.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Therese Galvez (therese.galvez@thepace.se) och konsultchef Johan Fernström (johan.fernström@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast februari 27, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Therese Galvez

Therese Galvez

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast februari 27, 2020

Sök rollen

Fler lediga tjänster

JM söker nu en Kompetensutvecklare

Vi söker nu en Kompetensutvecklare till JM. Gillar du att bygga långsiktiga relationer och vara med och driva utvecklingsinsatser internt? Då kan det här vara tjänsten för dig! Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader, där det efter denna tid finns stor chans till fast anställning på JM.

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 12, 2020

Läs mer & ansök

Exekutiv assistent till stort mediebolag

Har du jobbat som assistent tidigare och är grym på att kommunicera på engelska i skrift? Är du även tillgänglig omgående och taggad på ett konsultuppdrag? Isåfall vill vi gärna att du ansöker!

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 14, 2020

Läs mer & ansök