Projektadministratör till Advania

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Skulle du beskriva dig själv som en självgående, ansvarstagande och noggrann person? Är du även en vass administratör med kunskaper inom bokföring som är van med att jobba med olika uppgifter parallellt? Då är det eventuellt dig vi söker – varmt välkommen med din ansökan.

Sök rollen Senast mars 7, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Advania söker vi nu en självgående projektadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid med start april. Uppdraget är initialt på sex månader med goda chanser till fast anställning hos kund därefter.

Ditt uppdrag
Advania vill göra det enkelt att växa med IT. De erbjuder därför kompletta IT-lösningar till företag och offentlig verksamhet. De har sitt kontor i Årstadal, nära Liljeholmens tunnelbanestation i fräscha och stora kontorslandskap. Du kommer att tillhöra konsultadministrationen vilket är en del av affärsadministrationen som består av totalt 8 personer. Gruppen är ett sammansvetsat och självgående team där man stöttar och hjälper varandra.

I rollen som projektadministratör får du en nyckelroll med ett stort eget ansvar och mycket varierande arbetsuppgifter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär administration av nya uppdrag, projekt- och avtalshantering i affärssystemet Agresso. I rollen ingår även ekonomiska arbetsuppgifter såsom fakturering, viss bokföring (kontering och periodiseringar av leverantör- och kundfakturor) samt administration och uppföljning av tidrapporter och nedlagd tid i bolagets olika projekt.

Din bakgrund
Eftersom detta är en administrativ roll, söker vi dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter vilket även innebär att du har ekonomisk kunskap i bokföringens grunder. Om du har jobbat i projekt- eller konsultverksamhet och med vana att jobba i affärssystemet Agresso ser vi det som meriterande. Vidare har du goda kunskaper i Word och Excel.

För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, ansvarsfull och social. Egenskaper som lyhörd och kommunikativ är mycket viktiga då du kommer att arbeta nära våra konsulter och konsultchefer. Du ska även trivas i en servicefunktion med högt tempo och där du är van att arbeta med flera olika uppgifter samtidigt. Vidare är du strukturerad, noggrann och en ansvarstagande person.

Om kunden
Advania är en av Sveriges starkaste och mest heltäckande systemintegratörer. Advania är en lokal aktör med 500 medarbetare som är placerade på 13 kontor runt om i Sverige. Advania ingår i en nordisk IT-koncern med över 1150 anställda fördelat i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Island. Läs gärna med om Advania och deras kultur och värderingar här.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se), konsultchef Johan Fernström (johan.fernström@thepace.se) och affärsområdeschef Marie Bodén (marie.boden@thepace.se). 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast mars 7, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Caroline de la Motte

Caroline de la Motte

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast mars 7, 2020

Sök rollen

Fler lediga tjänster

JM söker nu en Kompetensutvecklare

Vi söker nu en Kompetensutvecklare till JM. Gillar du att bygga långsiktiga relationer och vara med och driva utvecklingsinsatser internt? Då kan det här vara tjänsten för dig! Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader, där det efter denna tid finns stor chans till fast anställning på JM.

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 12, 2020

Läs mer & ansök

Exekutiv assistent till stort mediebolag

Har du jobbat som assistent tidigare och är grym på att kommunicera på engelska i skrift? Är du även tillgänglig omgående och taggad på ett konsultuppdrag? Isåfall vill vi gärna att du ansöker!

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 14, 2020

Läs mer & ansök