Executive Assistant till Arla Foods

Stockholm Konsultuppdrag

Är du en lösningsorienterad person med hög servicekänsla? Är du även van att arbeta lösningsorienterat i ett högt temo? Sök då tjänsten som Executive Assistant till Arla Foods!

Sök rollen Senast augusti 22, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Arla Foods söker vi en ambitiös och serviceinriktad assistent som vill arbeta i en spännande internationell miljö med högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid med start i mitten av augusti. Uppdraget är initialt en visstidsanställning på tre månader, därefter finns god chans till förlängning alternativt anställning hos Arla Foods för rätt person.

Om Arla Foods
Arla Foods ägs av svenska och europeiska mjölkbönder. Mjölken i våra produkter kommer från ägarnas gårdar. Uppdraget för oss som jobbar på Arla Foods är att, av den mjölken, skapa produkter som du och miljontals andra människor över hela världen tycker om. Då kan Arlabönderna få högsta möjliga betalning för sin mjölk, återinvestera i sina mjölkgårdar och fortsätta producera mjölk.

De pengar som Arla Foods tjänar går till bönderna och delas lika mellan varje liter mjölk som de har levererat. Varje år investerar bönderna en del av intäkterna i verksamheten så att den kan utvecklas – för att trygga sin egen framtid, och även framtiden för nästa generation bönder. Det är det här som är den kooperativa filosofin.

Arlas 10 300 ägare finns i sju länder: Sverige, Danmark, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Alla ägare har varsin röst i den kooperativa demokratin. I Sverige finns cirka 2 600 ägare. Vi på Arla Foods säljer våra produkter i ca 100 länder och har kontor i ca 45 länder. I Arla Foods Sverige är vi ca 3500 personer som arbetar. Av dessa är ca 300 medarbetare anslutna till huvudkontoret vid Solna, Arenastaden medan resterande är verksamma bland våra tretton mejerier, som är placerade mellan Östersund och Kalmar.

I Arlas DNA ligger vår ständiga strävan att utvecklas och skapa någonting större och bättre. Sedan den kooperativa rörelsens start för 130 år sedan, har mjölkbönder arbetat tillsammans för att skapa en gemensam framtid inom mejeriindustrin. Deras arbete genom åren har lagt grunden för dagens Arla Foods – ett av världens ledande mejeriföretag.

Vår kultur på Arla präglas av growth mindset. Detta innebär att vi tror på att vi kan lära oss vad som helst, utmaningar hjälper oss att utvecklas, feedback är konstruktivt, vi gillar att testa nya saker och att misslyckas är en möjlighet för oss att utvecklas. Vill du jobba på en arbetsplats som genomsyras av mångfald och där det finns stora ambitioner, utmanande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter?

Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistent på Arla kommer du att arbeta koordinerande med att supporta VD och ledningsgrupp.

På Arla Foods blir du del av ett stort och härligt team där du kommer bli en viktig spelare och kommer agera spindeln i nätet för att tillhandahålla ett affärsnära stöd på toppnivå. Du kommer arbeta brett där få dagar är den andra lik och du kommer involveras i olika projekt. Du kommer vara centrum för kommunikation, administration och planering för dina kollegor som du har ett nära samarbete med.

Du blir en del av ett assistentteam på tre personer och du kommer ha ett nära samarbete med dina assistentkollegor och de kommer att se till att du kommer in i arbetet på ett så smidigt och bra sätt som möjligt.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter:

  • Kalenderhantering samt koordinera så att kollegornas vardag flyter på så smidigt och effektivt som möjligt
  • Ansvara för resebokningar (inrikes och utrikes) och tillhörande logistik så som transport och hotell
  • Förbereda presentationer och digitalt material och se till att det är komplett och korrekt inför möten
  • Daglig kontakt med nationella och internationella personer, både internt och externt
  • Arbeta med interna kickoffer, arrangemang och konferenser
  • Ansvar för andra interna projekt och administrativa arbetsuppgifter
  • Administrativa ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat några år i en koordinerande eller assisterande roll i ett större internationellt bolag. För att lyckas i rollen talar och skriver du svenska och engelska obehindrat och är en god kommunikatör. Du är en van användare av Officepaketet och Teams och har erfarenhet från att ta fram presentationer i hög kvalité i PowerPoint.

För att axla rollen tror vi att du som person drivs av utmanande och spännande moment i en föränderlig vardag där du framgångsrikt behöver lösa problem som uppstår. Du har ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. För att trivas i rollen och framgångsrikt kunna hantera arbetsuppgifterna behöver du ha en administrativ ådra, hög servicenivå samt en prestigelös och problemlösande inställning. Slutligen är du snabb och professionell i ditt arbetssätt utan att tumma på kvalitet och noggrannhet. 

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se), Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se) och Konsultchef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se)

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Eftersom det snart är semestertider så kan vår återkoppling dröja men vi lovar att återkomma till dig så snart vi kan, så håll ut. Vi kommer återuppta processen med vidare intervjuer från och med den 16/8 när vi är tillbaka från ledighet.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast augusti 22, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Stina Bylund

Stina Bylund

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast augusti 22, 2021

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Utbildningsadministratör till Peab

Har du ett tydligt servicetänk där du alltid sätter kunden främst och vill vara med och utveckla Peabs utbildningsadministration? Då kanske just du är den som vi söker! Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti.

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 17, 2021

Läs mer & ansök

Junior Rekryteringskonsult – The Pace

Är du, precis som vi, en person med starkt grit, som sätter laget före jaget och som älskar att jobba med människor? Vad kul! Vad sägs om att få jobba tillsammans med ett sammansvetsat gäng som genomsyras av teamwork och skratt och där du varje dag får jobba i ett team som ser att hjärta och värme är lika viktigt som affärsmässighet och resultat?

Vi söker nu en junior rekryteringskonsult och kanske är det just dig vi letar efter!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 14, 2021

Läs mer & ansök

Purchasing Assistant

Do you have a background within logistics or purchasing and are looking for an assignment to start after the Summer? Be sure to take this opportunity to work in a multinational, reputable company as a Purchasing Assistant!

Göteborg Sista ansökningsdag: augusti 11, 2021

Läs mer & ansök

Logistics Coordinator to Tobii Dynavox AB

As our new Logistics Coordinator you will be the go-to person for all of Tobii Dynavox’s logistic needs. You will be working with both organizing how we work with logistics as well as hands on picking and packing shipments to our clients, internal and external customers.

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 14, 2021

Läs mer & ansök