Bemanningskoordinator till PwC

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Motiveras du av god struktur och att säkerställa hög kvalitet? Är du dessutom nyfiken och drivs av ny kunskap och personlig utveckling? Då kan tjänsten som Bemanningskoordinator på PwC vara rätt för dig!

Sök rollen Senast november 2, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till PwC söker vi nu två Bemanningskoordinatorer inom affärsområdet Assurance, som kommer att tillhöra Resource Manager teamet. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via The Pace på 6 månader med möjlighet till fast anställning hos PwC efter den perioden. Önskad start för uppdraget är så snart som möjligt. Tjänsterna är på heltid med placering på kontoret på Torsgatan i centrala Stockholm.

Ditt uppdrag
I denna roll kommer du att ansvara för kontorsområdets bemanningsplanering och jobba nära både dina kollegor på kontoret och i REM-Teamet. Arbetet innebär att arbeta strukturerat för att få väl fungerande team på plats. Du kommer att samverka med kollegor i Resource Management Teamet men även ansvariga i verksamheten för att bemanna utifrån vägledande principer som inkluderar klient-, medarbetar- och firma-perspektivet. Du förväntas ha en flexibel inställning för att driva ditt arbete framåt.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Driva bemanningsarbetet och ha en aktiv dialog med den del av regionen som du ansvarar för; löpande informera samtliga intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen.
  • Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare inom kontorsområdet. 
  • Bevaka och analysera resursbehov.
  • Prognostisera och planera för de kompetenser som behövs.
  • Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och medverka proaktivt för att finna lösningar i samarbete med Resource Management teamet.
  • Ta fram rapporter och utföra relevanta nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från en kvalificerad administrativ eller koordinerande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av workforce planning, resource management eller framgångsrikt skött komplexa bemanningsfrågor. Vidare är du van vid att arbeta i Google Suite, Excel och du har god systemvana. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Du bör gilla att arbeta i ett högt tempo med många kontaktytor i en kombination med en förmåga att alltid hålla hög servicegrad, där du har ett öga för vad som behöver göras. Du har en god samarbetsförmåga, är nyfiken, flexibel och initiativrik som person. Du tycker även att det är kul med ett omväxlande arbete där du självständigt och målinriktat driver ditt arbete. Vi ser att du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda professionella relationer inom olika led i organisationen.

Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 33 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Oavsett vilken bransch eller industri du finner mest intressant kan PwC erbjuda dig ett stimulerande arbete i en omväxlande miljö. Inom vår Assurance-verksamhet arbetar vi med allt från stora börsnoterade bolag till små entreprenöriella företag inom varierande branscher. Hos PwC får du chansen att arbeta med många kompetenta kollegor inom revision men även med våra andra avdelningar som arbetar med bland annat affärsrådgivning och skattetjänster.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast november 2, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Emma Holster

Emma Holster

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast november 2, 2021

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Assistant to EQT

Are you a driven person with a high sense of service? Do you also enjoy working at a high pace? Then you should apply for this position as Assistant at EQT!

Stockholm Sista ansökningsdag: november 11, 2021

Läs mer & ansök

Butiksansvarig till JM

Är du en stjärna på service och försäljning och söker en spännande roll där du får stort ansvar? Har du även en kreativ ådra och intresse för bostäder? Då kan rollen som Butiksansvarig vara den rätta för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: oktober 27, 2021

Läs mer & ansök

Nu söker vi en Office Assistant till Voff

Nu söker vi en öppen, prestigelös och nyfiken Office Assistant på 75-100% till vårt kontor på Riddargatan 7A. Trivs du bäst i en internationell dynamisk miljö? Kanske kallar du dig själv för en ”administrationsninja”?
Det är precis vad vi söker så fortsätt läsa.

Stockholm Sista ansökningsdag: oktober 25, 2021

Läs mer & ansök