Executive Assistant till Star Stable

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Är du en driven och strukturerad Executive Assistant som letar efter nästa utmaning? Älskar du dessutom spelutveckling och vill tillhöra en rolig och modern arbetsplats? Då kan den här tjänsten hos Starstable vara något för dig!

Sök rollen Senast oktober 27, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Detta är ett konsultuppdrag på heltid via The Pace i nio månader där önskad start är så snart som möjligt med chans till förlängning/anställning hos Starstable efter konsultperioden. Din huvuduppgift kommer vara att supportera VD och CMO på hög nivå och du får möjlighet att bygga assistentrollen från grunden.

Ditt uppdrag
I rollen är det naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar organisationen. Starstable erbjuder ett omväxlande arbete i en snabbföränderlig och driven organisation som präglas av framgång och sammanhållning, där rätt person får möjlighet att vara ett bollplank till VD och CMO i alla möjliga typer av frågor – högt som lågt. I rollen ingår även support till ledningsgruppen vid behov. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Kalenderhantering samt koordinering och bokning av interna och externa möten på ett så smidigt och strukturerat sätt som möjligt
  • Skapa och sammanställa presentationer i Powerpoint
  • Förbereda och sammanställa olika typer av underlag och material, samt föra protokoll på ledningsgruppsmöten
  • Underlätta VD:ns och CMO:s dagliga arbete med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter
  • Vara med och arrangera möten och kommande event
  • Resebokningar samt hantering av utlägg, kvitton och avtal

Vi söker dig som har god erfarenhet av rollen som Executive Assistant sedan tidigare. Du har med fördel erfarenhet av att arbeta i en modern och kreativ miljö, och det är ett plus om du har intresse för spel och spelutveckling. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift. Du är känner dig trygg i Officepaketet och är van vid att ta fram presentationsmaterial i PowerPoint av hög kvalitet.

Detta är en perfekt roll för dig som drivs av att arbeta i en organisation som präglas av engagerade medarbetare och högt tempo. Vi söker dig som är van vid att arbeta proaktivt och som har förmågan att hitta lösningar på problem och sätta struktur på verksamheten du arbetar i.

För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter. Du känner dig motiverad och ser det som en spännande utmaning att få vara med och bygga och utveckla assistentrollen på Starstable samt känner dig bekväm med att stötta och coacha personerna du supporterar på ett smidigt och pedagogiskt sätt.

Om Starstable
Star Stable Entertainment is the home of the #1 fastest-growing horse adventure game in the world – Star Stable Online. With over 21 million registered users, across 180 countries, and supported in 14 languages we are proud to provide an expanding gaming and entertainment platform that fosters social connections, adventures, and creativity for an underserved community of gamers.

Founded in 2011, Star Stable Entertainment has grown to become a multi-channel entertainment company; the home of an independent record label, short-form animations, book series, comics, and mobile apps. We are a dedicated, eclectic team of over 170 employees, hailing from 25 different countries around the globe and we remain steadfast in our mission; to inspire girls, to celebrate the power of sisterhood, and to create a more inclusive gaming environment.

We are on an adventure to scale our unique impact in the world with several games in development across desktop/mobile, working with both internal and external development teams. And, we’re hiring and we’d love to hear from you!

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Konsultchef Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se) och Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast oktober 27, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Emma Holster

Emma Holster

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast oktober 27, 2021

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Assistant to EQT

Are you a driven person with a high sense of service? Do you also enjoy working at a high pace? Then you should apply for this position as Assistant at EQT!

Stockholm Sista ansökningsdag: november 11, 2021

Läs mer & ansök

Butiksansvarig till JM

Är du en stjärna på service och försäljning och söker en spännande roll där du får stort ansvar? Har du även en kreativ ådra och intresse för bostäder? Då kan rollen som Butiksansvarig vara den rätta för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: oktober 27, 2021

Läs mer & ansök

Bemanningskoordinator till PwC

Motiveras du av god struktur och att säkerställa hög kvalitet? Är du dessutom nyfiken och drivs av ny kunskap och personlig utveckling? Då kan tjänsten som Bemanningskoordinator på PwC vara rätt för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: november 2, 2021

Läs mer & ansök