Supportmedarbetare till Peab

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Har du ett tydligt servicetänk där du alltid sätter kunden främst och vill vara med och utveckla Peabs Ekonomisupport? Då kanske just du är den som vi söker!

Sök rollen Senast december 15, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Nu söker vi en strukturerad och effektiv Supportmedarbetare till Peab Support. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid som pågår tre månader framåt med eventuell chans till förlängning. Förväntad start är så snart som möjligt och tjänsten utgår från Peabs fina lokaler i Ulriksdal.

Ditt uppdrag
Ekonomisupport är en del av Peab Support AB som är en internleverantör av de processorienterade personal- och transaktionsintensiva verksamhetsområdena Ekonomi, Lön, HR och IT till koncernens samtliga verksamheter. Som Supportmedarbetare blir du en del av en grupp kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad inom koncernen. Du kommer att få kontinuerlig utbildning inom Ekonomisupports tjänster för att alltid kunna leverera bra service. Du kommer exempelvis arbeta med att:

  • Via telefon, e-post och webb erbjuda support till Peabkoncernens kunder, leverantörer och medarbetare inom kund- och leverantörsreskontra
  • Ge information och vägledning i diverse fakturafrågor
  • Bidra i arbetet med att utveckla självhjälps-guider
  • Aktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystem
  • Vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processer
  • Aktivt arbeta för nå dina egna och avdelningens mål

Din bakgrund
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomiområdet samt kunskaper om kund- och leverantörsreskontra. Du har med fördel arbetat i olika ekonomisystem och är intresserad av de bakomliggande systemfrågorna och tar lätt till dig nya IT-system och program.

Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra i en grupp. Du sprider positiv energi och kunskap vidare i teamet, och arbetar för att ni tillsammans ska nå era gemensamma mål. Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är initiativrik och tar ansvar för att arbetsuppgifterna utförs. Du arbetar effektivt och trivs med att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du med lätthet hanterar stressiga situationer. Du tycker om att hjälpa andra och har en god pedagogisk förmåga och kan kommunicera väl både i tal och skrift. Önskvärt är också god förståelse av norska. I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support AB och du bemöter alltid kunder på ett professionellt sätt.

Om Peab
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast december 15, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Emma Holster

Emma Holster

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast december 15, 2021

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Vi söker en Kursadministratör till TYA!

Vi söker en självgående, flexibel och systemkunnig Kursadministratör till TYA.
Trivs du i en bred roll med mycket kontaktytor där du säkerställer att TYA´s utbildningar genomförs enligt plan? Vill du dessutom arbeta i ett härligt team som genomsyras av teamwork och laganda?
Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: december 25, 2021

Läs mer & ansök

Administratör till H&M

Gillar du att arbeta administrativt och strukturerat? Söker du en roll där du får möjlighet att driva och utveckla ditt arbete inom ansvarsområdet? Då kan den här rollen till H&M vara någonting för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: december 22, 2021

Läs mer & ansök

Executive Assistant/Co-pilot sökes till VD på Red six

Nu söker vi en Executive Assistant/Co-pilot till Red Six som kommer att fungera som VD´s högra hand. Är du en självgående, lösningsorienterad och kommunikativ doer? Då kan det här vara jobbet för dig!
Här får du en bred roll där du, tillsammans med VD, sätter ramarna för rollen.

Stockholm Sista ansökningsdag: december 18, 2021

Läs mer & ansök