Ledningsassistent sökes till Skandia Fastigheter

Stockholm Heltid Rekrytering

När vi är fler händer fantastiska saker. Därför skapar vi på Skandia Fastigheter rum som är särskilt utformade för samvaro. Vare sig det handlar om kontoret där vi lyfter varandra och verksamheten, förskolan där vi växer i leken, handelsplatsen där vi både handlar och hänger, eller hemmet där alla känner sig hemma. För att passa hos oss ska du vilja skapa ett ömsesidigt förtroende med de du möter. Och det skadar självklart inte att du är intresserad av fastigheter. Här får du jobba med ett starkt varumärke, en hög kundnöjdhet och engagerade medarbetare. Företagskulturen präglas av öppenhet och stort medarbetarförtroende med eget ansvar.

Sök rollen Senast januari 23, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Våra kontor, köpcentrum, bostäder och samhällsfastigheter är samlade i 124 fastigheter – eller 1,1 miljoner kvadratmeter – huvudsakligen i de tre storstadsregionerna. Med 150 medarbetare skapar och förvaltar vi rum för fler, och i slutändan ska det ge en långsiktigt god avkastning till Skandias 1,4 miljoner ägare.

Rollen
Skandia Fastigheter söker nu en självständig och utåtriktad ledningsassistent. I rollen som ledningsassistent kommer din huvuduppgift vara att supportera ledningsgruppen som består av åtta personer med ett stort mått av integritet och lyhördhet. Du är den som prioriterar, hanterar och organiserar de flesta av ledningsgruppens gemensamma aktiviteter, stora som små. Här erbjuds du ett varierat arbete och nedan följer exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

•       Ansvara för administration av kallelser, presentationsmaterial och protokoll i samband med ledningsgrupps- och styrelsemöten

•       Kontorsansvar för huvudkontoret på Jakobsbergsgatan 22 inklusive receptionist

•       Rese-, mötes- och konferensbokningar av diverse karaktär

•       Behjälplig vid budget och prognosarbete

•       Ansvara för resebyrå

•       Uppdateringar på intranätet

•       Ansvara för administration av bolagsarkiv och externt dokumentarkiv

•       Support till HR med administration

•       Support till Juridik gällande, bolagsformalia, arkiv, ansvarsdelegering med mera

•       Support till Kommunikation & Marknad vad gäller eventplanering och utförande av dessa

Skandia Fastigheter sitter i fina, moderna lokaler på Jakobsbergsgatan 22. Du kommer att rapportera till HR-chefen men arbeta med hela ledningsgruppen.

Vem söker vi?
Vi söker dig som arbetat i en liknande roll i minst fem år, kanske som VD-assistent eller Executive Assistant. Vi ser att du som person är självgående, lösningsorienterad och besitter en stark integritet då du ofta kommer i kontakt med konfidentiell information. Vi ser att du är kommunikativ och utåtriktad då rollen har många kontaktytor. Du tycker även att det är kul att komma med egna idéer och ta initiativ.  

I din roll hanterar du ett stort inflöde av information så det är av stor vikt att du kan läsa av, hålla ordning och reda, prioritera och hitta effektiva och smarta lösning. Vi ser gärna att du vill ligga steget före, har en positiv attityd och en hög grad av servicekänsla. Du kommunicerar obehindrat på svenska och har en mycket god digital förmåga.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Skandia Fastigheter med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast januari 23, 2022

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Christina Stenbeck

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast januari 23, 2022

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Administratör till Yamaha Motor

Nu söker vi dig i början av din karriär som vill använda din administrativa ådra! Här får du får möjlighet att stötta olika personer i organisationen på Yamaha Motor med administration och service.

Stockholm Sista ansökningsdag: februari 2, 2022

Läs mer & ansök

Nytt

Ledningsassistent till PwC

Nu söker vi en person som trivs i rollen som Ledningsassistent och vill jobba på ett världsledande bolag inom revision, redovisning och rådgivning!

Stockholm Sista ansökningsdag: februari 2, 2022

Läs mer & ansök

Nu söker vi en Executive Assistant till BEWI i Solna

Vill du vara med och leda utvecklingen mot en cirkulär ekonomi för förpacknings-, komponent- och isoleringslösningar? Vill du jobba i en entreprenörsdriven miljö där du har stora möjligheter att påverka och utvecklas? BEWI söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Stockholm Sista ansökningsdag: februari 5, 2022

Läs mer & ansök

Assistent till Morgan Stanley

Är du i början av karriären, har administrativ erfarenhet och söker din nästa utmaning? Kolla då in den här rollen som assistent till Morgan Stanley!

Stockholm Sista ansökningsdag: januari 30, 2022

Läs mer & ansök