Sales Coordinator till Ekman & Co

Göteborg Rekrytering

Är du redo för att axla en koordinerade och serviceinriktad roll och arbeta med internationell handel på ett av Göteborgs mest anrika handelshus? Känner du igen dig i beskrivningen som noggrann, strukturerad och trygg i att göra prioriteringar där du alltid säkerställer en riktigt god service. Då måste du höra av dig till oss och ta chansen att bli en värdefull medarbetare på
Ekman & Co i Göteborg.

Sök rollen Senast maj 25, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Om Ekman & Co
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Ekman & Co AB är idag cirka 300 anställda, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning. Varje år hanterar Ekman mer än fyra miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder.

Ditt uppdrag
I rollen som Sales Coordinator blir du en del av ett sammansvetsat gäng om 12 kollegor som tillsammans arbetar för att nå uppsatta mål. På Ekman är man mån om att du som medarbetare ska få bästa möjliga förutsättningar att lyckas i ditt uppdrag, trivas och känna dig motiverad. Rollen som Sales Coordinator är bred med många olika, ofta internationella kontaktytor både internt och externt, däribland kunder, banker, leverantörer och speditörer. Stor del av kommunikationen sker på engelska varför det är viktigt att du känner dig bekväm med att utrycka dig på engelska i både tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Upprätta avtal/kontrakt

• Bevaka leveranser av produkter och informera speditörer/rederier om specifika krav och önskemål.

• Säkerställa att transport bokas

• Upprätta exportdokument som är relevanta för respektive land och kund samt remburs och inkasso

• Bevaka slutleverans samt betalning från kund

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom t ex logistik eller finans/ekonomi. Alternativt dig med dokumenterad arbetslivserfarenhet från en liknande roll. Det är klart meriterande om du har exportbakgrund och/eller har arbetat inom Trade Finance eller logistik.

För att bli en framgångsrik Sales Coordinator på Ekman & Co tror vi att du är en teamplayer, är duktig på att kommunicera och sätter stolthet i hur din administrativa förmåga kan bidra. Du är bra på att hålla ordning och reda och arbetar strukturerat. Du har en förmåga att agera lugnt, stabilt och kontrollerat i situationer med högt tempo och ta dig an arbetsuppgifter parallellt. Du tycker genuint att problem är till för att lösas och drivs av att leverera uppgifter i tid och med kvalitetsmedvetenhet.

Har du inte exakt allt det vi beskriver, hör av dig ändå! Något av det viktigaste för oss är att Du är rätt person och ditt driv att vilja vara med oss!

Nyfiken på att veta mer?
Rollen är en tillsvidaretjänst och arbetstiderna är måndag – fredag, 8:15-16:30. Ekman & Co sitter i trivsamma lokaler på Polhemsplatsen 5 i centrala Göteborg.

I den här rekryteringen samarbetar Ekman & Co med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast maj 25, 2022

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Stephanie Grammenidis

Stephanie Grammenidis

Konsultchef/Affärsområdesansvarig Region Väst

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast maj 25, 2022

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Nu söker vi en serviceinriktad superstar till rollen som Office Coordinator

Nu söker vi dig som vill arbeta i en central roll på en familjär och trevlig advokatbyrå som funnits i över 30 år. Är du en person som alltid gör det där lilla extra för att få både medarbetare och besökare att känna sig välkomna? Är du en person som vill ansvara för hela kontoret och se till så att allt är sådär smidigt, gemytligt och härligt som man vill att det ska vara på en riktigt bra arbetsplats?

Nu söker vi dig som vill glänsa i rollen som Office Coordinator på Insulander Lindh Advokatbyrå.

Stockholm Sista ansökningsdag: maj 30, 2022

Läs mer & ansök

Nytt

Ytterligare en Executive Assistant-stjärna sökes till McKinsey

Nu expanderar McKinsey och behöver därför anställa ytterligare en stjärna till deras EA-team.
Är du redo för en karriär på ett multinationellt bolag där du får en central roll där din insats verkligen gör skillnad? Då vill vi jättegärna träffa dig och välkomnar dig att söka tjänsten som Executive Assistant på McKinsey & Company i Stockholm.

Stockholm Sista ansökningsdag: juni 5, 2022

Läs mer & ansök

Nytt

Nu söker vi en Executive Assistant till BEWI i Solna

Vill du jobba i en entreprenörsdriven miljö där du har stora möjligheter att påverka och utvecklas? BEWI söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Stockholm Sista ansökningsdag: maj 31, 2022

Läs mer & ansök

Avdelningskoordinator till Systembolaget

Vill du tillhöra en verksamhet i ständig utveckling där du får möjlighet att påverka? Har du dessutom erfarenhet från att arbeta på ledningsnivå i en koordinerande roll och gillar stora kontaktytor? Sök då den mångsidiga rollen som avdelningskoordinator till Systembolaget!

Stockholm Sista ansökningsdag: juni 9, 2022

Läs mer & ansök

Executive Assistant till Lidl

Vill du tillhöra Europas största företag inom dagligvaruhandeln? Är du en administrativ stjärna som vill ta nästa kliv i din Executive Assistant-karriär? Sök då rollen den här rollen till Lidl!

Stockholm Sista ansökningsdag: juni 9, 2022

Läs mer & ansök