Executive Assistant till PwC

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Är du redo för en karriär på PwC där din insats verkligen gör skillnad? Då vill vi gärna träffa dig och välkomna dig att söka tjänsten som Executive Assistant på PwC inom Advisory!

Sök rollen Senast augusti 31, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Det här är ett konsultuppdrag via The Pace på sex månader med ambition att tjänsten ska övergå i en tillsvidareanställning hos kund efter uppdragsperioden. Plats för uppdraget är i PwCs inbjudande lokaler på Torsgatan 21 i Stockholm. Förväntad start för uppdraget är i mitten på augusti.

Ditt uppdrag
Du kommer att vara Business Unit-ledarens högra hand och ditt uppdrag blir att självständigt, initiativrikt och med hög integritet stötta i uppdrag genom att strukturera hens vardag, mötesplanering och ta fram underlag i olika frågor. Du kommer även agera administrativt stöd till Partners, ledningsgrupp inom Advisory samt konsulter på avdelningen.

I dina arbetsuppgifter ingår att samordna, ta fram dokumentation, att aktivt delta vid ledningsgruppsmöten, skriva mötesprotokoll, ta samt följa upp actions och säkerställa att underlag, rapporter och administrativt arbete/stöd till övriga affärsområden löper på. Du kommer ta del av såväl den strategiska som operativa agendan. Du kommer att tillhöra Advisorys admingruppering och jobba tätt tillsammans med dina kollegor i gruppen.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Kalenderhantering
  • Mailhantering och korrespondens
  • Förbereda och ta fram material och underlag inför möten
  • Årsplanering med möten, projekt etc.
  • Vara delaktig på möten och föra protokoll
  • Driva in och följa upp actions och beslut från möten
  • Vara en förebild för andra adminkollegor, dela erfarenhet och coacha vid hög arbetsbelastning

Din bakgrund
Vi söker dig med flera års arbetslivserfarenhet i rollen som Executive Assistant eller motsvarande. Du är van att självständigt driva projekt och du har mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska. Du har mycket goda IT-kunskaper och du kan hantera samtliga delar i Google Workspace och/eller Office-paketet.

För att lyckas i rollen som Executive Assistant på Pwc är du flexibel och van att koordinera många arbetsuppgifter samtidigt. Din viktigaste egenskap är att du är serviceorienterad – ditt fokus ligger i att underlätta vardagen för dem du supporterar och du ligger alltid tre steg före. Du har förmåga att prioritera samt omprioritera vid förändringar som sker i vardagen. Arbetet kräver att du är noggrann, har god organisationsförmåga och att du arbetar lösningsorienterat. Du ska ha god förståelse kring företagets affärsplan och arbeta för att gemensamt nå målen samt ha ett affärsstrategiskt tänk och kunna fatta egna beslut.

Om PwC och affärsområdet Advisory
Ser du lösningar, där andra ser problem? Det gör vi med! På PwC drivs vi av att använda vår uppfinningsförmåga, erfarenhet och den senaste teknologin för att skapa mervärde för våra kunder. Drivet och glöden finns hos alla som jobbar hos oss. Vi kallar det inställning. Den som löser komplexa utmaningar, utvecklar företag och har en positiv påverkan på samhället. Om du har rätt inställning, har vi tusentals möjligheter att bidra till en bättre morgondag.

Inom Advisory ryms fyra Business Units: Consulting, Deals, Risk Advisory och Legal, som erbjuder lösningar till företag och organisationer som står inför komplexa utmaningar och förändringsprocesser. I vår affär ingår rådgivning i samband med transformationer av olika slag, vid förvärv, fusioner, avyttringar och andra företagstransaktioner samt avseende riskhantering och regelefterlevnad. Vi är också rådgivare inom affärsjuridik, företags- och fastighetstransaktioner samt avtals- och bolagsrätt. Till affärsområdet hör vårt Experience Center där vi jobbar agilt och i kreativa miljöer, tillsammans med kunderna, för att på ett effektivt sätt gå från idé och koncept till prototyp.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Eftersom det nu är semestertider så kan vår återkoppling dröja men vi lovar att återkomma till dig så snart vi kan, så håll ut. Vi kommer återuppta processen med vidare intervjuer från och med v. 33 när vi är tillbaka från ledigheten.

Ha en fantastisk sommar, vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast augusti 31, 2022

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Emma Holster

Emma Holster

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast augusti 31, 2022

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Executive Business Administrator till spännande bolag i City

Vi söker nu en driven och kommunikativ stjärna till vår kund i centrala Stockholm. Är du en handlingskraftig person som trivs i en snabb och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik? Då kommer du passa perfekt i rollen som Executive Business Administrator hos detta moderna gamingbolag!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 25, 2022

Läs mer & ansök

Site Manager till Wise Group

Trivs du med att ha en central roll på kontoret, komma till jobbet och mötas av glädje och engagerade kollegor samt utvecklas i takt med att vi växer? Då kanske du är Wise Groups nya Site Manager i Göteborg!

Göteborg Sista ansökningsdag: augusti 25, 2022

Läs mer & ansök

VD-assistent till Mäklarsamfundet

Mäklarsamfundet erbjuder dig att i en trygg och välkomnande miljö där vi arbetar aktivt för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Som VD-assistent hos oss erbjuds du en central roll i en dynamisk miljö med stark gemenskap.

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök

Koordinator till Tietoevry

Gillar du administration, är handlingskraftig och trivs med att driva egna projekt? Då kommer rollen som koordinator hos Tietoevry passa dig perfekt!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök