Nu söker vi en Executive Assistant till Sweco Architects

Stockholm Heltid Rekrytering

Sweco Architects söker nu en Executive Assistant och du erbjuds en central roll i en marknadsledande koncern som arbetar med att utforma framtidens samhällen och städer. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som brinner för att utvecklas i en modern assistentroll. Har du även ett intresse för arkitektur och design så kommer du verkligen att trivas.

Sök rollen Senast augusti 14, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ditt uppdrag
I din roll på Sweco Architects kommer du främst att stötta Ulla Bergström som är Divisionschef sedan 1,5 år. Du kommer att jobba nära Ulla och agera som hennes högra hand och bollplank. Du erbjuds en roll där du självständigt driver en hel del frågor och huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen är:

  • Hålla samman årshjulet kring ledningsgruppen som består av 10 personer – inbjudningar, agendor, ta bullet points, följa upp actions 
  • Projektleda och driva mot den affärsplan som finns, uppföljning, feedback till främst fem regionchefer
  • Kalenderhantering, hålla ordning på veckan/månaden/årets möten (boka in, boka om, ta fram material etc)
  • Fungera som Ullas högra hand i både små och stora frågor
  • Resebokning, kvittohantering, fakturor
  • Projektleda event, konferenser och webbinarier

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från en roll som Executive Assistant eller liknande. Din personlighet är det absolut viktigaste och vi söker någon som gillar förändring, har energi och trivs i en central roll med mycket kontaktytor. Vi vill att du är självgående och besitter en vilja att ta egna initiativ. Du är flexibel, serviceinriktad och proaktiv. Dessutom så är du ordningsam, strukturerad, har ett öga för detaljer och självklart även en hög integritet. 

Du förväntas kommunicera obehindrat på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Har du en akademisk examen så är det ett plus men inget krav.

Om Sweco AB och Sweco Architects
På Sweco arbetar vi i tighta team som hittar svaren på de mest utmanande frågorna. Genom att vara med i tidiga skeden skapar vi hållbara lösningar som gör att vi tillsammans med våra kunder kan leva upp till devisen Transforming Society Together.

Sweco Architects är en av sex divisioner som utgör Sweco Sverige. Den breda kompetensen, både i arkitektverksamheten och övriga Sweco, möjliggör samordning av och samarbete mellan olika områden och är en förutsättning för att lösa stora och komplexa uppdrag.

Vi formar framtiden. En park. En byggnad. Eller en stadsdel. Oavsett vad som ska gestaltas är det arkitektens roll att omvandla de storslagna visionerna eller de små, enkla drömmarna till sköna miljöer där människor trivs och utvecklas. Platser där det vackra och funktionella går hand i hand med ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet. Vi kallar det för arkitektur med substans.

Sweco Architects har placerat sig som ett av de största arkitektföretagen i världen, med ca 600 medarbetare, och har både ett globalt och lokalt perspektiv. Vårt motto är att vi utvecklar det redan byggda och det som ännu inte finns.

Här arbetar erfarna och nyutexaminerade arkitekter tillsammans med ingenjörer i en nyfiken dialog med kunderna. Sedan drygt 60 år tillbaka utformar vi hållbara och prisbelönta städer, landskap, byggnader och inredning.

Om du vill veta mer
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med start så snart som möjligt men mest troligt till hösten. Kontoret ligger på Gjörwellsgatan 22. Intervjuer kommer att påbörjas vecka 33.

I den här rekryteringen samarbetar Sweco AB och Sweco Architects med the Pace. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen därefter kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Sök rollen Senast augusti 14, 2022

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Christina Stenbeck

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast augusti 14, 2022

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Projektadministratör/Assistent

Till PwC söker vi nu en serviceinriktad och proaktiv Projektadministratör/Assistent som drivs av att skapa nya relationer och gillar att vara spindeln i nätet.

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök

Nytt

Sales & Service Coordinator to Supply chain service company (part time)

Do you have a long solid work experience from work within trading house or similar industries and would like to work from home with various administrative tasks? In this role you will be responsible of booking transports, follow up customer payments and have contact with clients internationally. This is a perfect assignment for you who want to combine personal life with work.

Göteborg Sista ansökningsdag: augusti 13, 2022

Läs mer & ansök

Nytt

Receptionist till Santa Maria/Paulig

Vi söker dig som brinner för service, välkomnande miljöer och mänskliga möten. I rollen som receptionist på Santa Maria/Paulig får du möjligheten att forma din roll och där du har yttersta ansvaret för receptionen och att du mer än gärna gör det där lilla extra för att skapa en plats där människor trivs och vill vara!

Göteborg Sista ansökningsdag: augusti 8, 2022

Läs mer & ansök