Executive Assistant till Bergman & Beving

Stockholm Heltid Rekrytering

På Bergman & Beving får du en central roll på ett familjärt och trevligt bolag. Dagarna varierar och du som är noggrann, kommunikativ och driven kommer att trivas bra i rollen.

Sök rollen Senast augusti 14, 2022

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Din roll
Som Executive Assistant på Bergman & Beving kommer du att ha en viktig och central roll där du är delaktig och involverad i den dagliga verksamheten. Bergman & Beving är en stor koncern på 1 000 personer varav nio personer arbetar på huvudkontoret i Stockholm där även du kommer att vara placerad. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

  • Support till VD. Planering och förberedelser för större sammankomster, så som VD-konferens.
  • Support till CFO – Styrelsearbete. Ansvara för årshjulet för börsbolagets styrelse. CFO är styrelsens sekreterare. Tillsammans med CFO planerar och förbereder du styrelsens möten, material och administrerar styrelseportal.
  • Support till CFO – IR. Ansvara för årshjulet för bolagsstyrning. Tillsammans med CFO och Group Accounting Manager arbetar du med börsbolagsformalia, såsom pressreleaser, insiderregister, investerarmöten och ansvar för årsstämman.
  • Support till ledningsgruppen. Du arbetar nära de andra ledarna med administration för koncernens kvartalsrapporter, årsredovisning, förvärv, hemsida, Bergman & Beving-varumärket etc.
  • Kontorsansvar – Övergripande ansvar för kontoret. Du säkerställer att leverantörer sköter driften av huvudkontoret. Du planerar, samordnar och säkerställer att allt ser presentabelt ut.

Din bakgrund
För att trivas i rollen ser vi att du har minst fem års erfarenhet från en liknande roll. Har du tidigare arbetat på ett börsnoterat bolag så ser vi det som plus.

Det viktigaste är din personlighet och att du har ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det på ett strukturerat sätt, med ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du har ett sinne för detaljer och förmågan att anpassa ditt stöd efter behov och situation. Eftersom du kommer att vara en del av ett mindre kontor är du en lagspelare med positiv och prestigelös attityd som gärna tar dig an stora som små arbetsuppgifter. Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift och du har goda systemkunskaper.

Om företaget
Bergman & Beving förvärvar och utvecklar ledande företag med nischade produkter och varumärken till industri- och byggsektorerna. Vi står för ett hållbart företagande där vi arbetar för att skapa långsiktigt värde för både samhälle och aktieägare och samtidigt begränsa våra verksamheters inverkan på miljön. Koncernens verksamheter styrs med decentraliserat affärsansvar med fokus på enkelhet, ansvar och frihet. Bergman & Beving är noterat på Nasdaq Stockholm. Företaget har kontor i centrala Stockholm på Cardellgatan 1. Läs mer om företaget på hemsidan: www.bergmanbeving.com

Mer om tjänsten och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Kontoret ligger på Cardellgatan 1. I denna rekrytering samarbetar Bergman & Beving med The Pace/Wise Professionals.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din Linkedin-profil på thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Om du har frågor så får du gärna kontakta Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Eftersom det är semestertider så kommer dock intervjuer att ske med start vecka 33. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast augusti 14, 2022

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Christina Stenbeck

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast augusti 14, 2022

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Executive Business Administrator till spännande bolag i City

Vi söker nu en driven och kommunikativ stjärna till vår kund i centrala Stockholm. Är du en handlingskraftig person som trivs i en snabb och dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik? Då kommer du passa perfekt i rollen som Executive Business Administrator hos detta moderna gamingbolag!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 25, 2022

Läs mer & ansök

Site Manager till Wise Group

Trivs du med att ha en central roll på kontoret, komma till jobbet och mötas av glädje och engagerade kollegor samt utvecklas i takt med att vi växer? Då kanske du är Wise Groups nya Site Manager i Göteborg!

Göteborg Sista ansökningsdag: augusti 25, 2022

Läs mer & ansök

VD-assistent till Mäklarsamfundet

Mäklarsamfundet erbjuder dig att i en trygg och välkomnande miljö där vi arbetar aktivt för att medarbetarna ska trivas, utvecklas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Som VD-assistent hos oss erbjuds du en central roll i en dynamisk miljö med stark gemenskap.

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök

Executive Assistant till PwC

Är du redo för en karriär på PwC där din insats verkligen gör skillnad? Då vill vi gärna träffa dig och välkomna dig att söka tjänsten som Executive Assistant på PwC inom Advisory!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök

Koordinator till Tietoevry

Gillar du administration, är handlingskraftig och trivs med att driva egna projekt? Då kommer rollen som koordinator hos Tietoevry passa dig perfekt!

Stockholm Sista ansökningsdag: augusti 31, 2022

Läs mer & ansök