Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Commercial Support Manager till Envirotainer

Vill du vara med och göra skillnad? För det gör vi. Varje dag transporteras livsviktiga mediciner runt om i världen med hjälp av våra produkter och samarbetspartners. Vi växer och kommer att fortsätta att göra det. Är du en person som är serviceinriktad, resultatorienterad och har en god affärsförståelse? Vill du vara med på vår resa? Då kan det här vara rollen för dig!

Vad innebär rollen?
Som Commercial Support Manager ansvarar du för ett företagssegment/region och du ingår i teamet för Sales & Marketing.

I rollen ingår det att utmana, stödja och inspirera säljorganisationen och du arbetar aktivt för att minska administrativ belastning för den kommersiella organisationen. Du arbetar proaktivt för att utveckla och effektivisera arbetsprocesser.

Arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

  • Ta fram data och analys för att möjliggöra beslutsfattande

  • Skapa presentationer för kundmöten och ta fram agendor samt se till att informationen kommuniceras med berörda parter

  • Driva eller bistå i projekt- och processer utefter de behov som identifieras av Global Partner Management eller Global Key Account Management

  • Följa upp försäljningsmål och KPI:er

  • Arbeta med att förbättra datakvaliteten i CRM-systemet (SalesForce)

  • Samarbeta med Marketing & Communication för kampanjplanering, kommunikation, support, utbildningsmaterial och värdepropositioner

  • Paketera relevant information som skall presenteras för Envirotainers kunder

  • Delta och stötta i externa events samt stötta organisationen med löpande administrativa uppgifter

Vem är du?
För att vara framgångsrik som CSM måste du vara serviceinriktad, resultatorienterad och ha en god affärsförståelse.

Du har en stark analytisk förmåga, en god förståelse för processer och du är en tydlig kommunikatör som har förmågan att prioritera. Du är strukturerad, nyfiken, initiativtagande och du kan arbeta självständigt men du har också en social förmåga och samarbetar gärna med andra funktioner. Du är van att arbeta mot deadlines med bibehållen kvalitet samtidigt som du är flexibel och strategisk.

Vi ser att du har akademisk examen och vi tror att du har arbetat 1-3 år i en supporterande befattning. . Kanske har du erfarenhet från logistik eller läkemedelsindustrin.  Eftersom vi är en global aktör så är vårt koncernspråk engelska. Vi ser självklart att du pratar och skriver flytande engelska och gärna även svenska. Du hanterar även hela Officepaketet främst Excel och Powerpoint. Det är även meriterande om du har kunskap i Power BI eller SalesForce.

Vilka är Envirotainer?
Envirotainer är världsledande inom aktiva temperaturkontrollerade flygtransporter av läkemedel. Vi utvecklar och producerar aktiva containrar som våra kunder leasar för att transportera läkemedel över hela världen. Vi har mer än 30 års erfarenhet och har under åren skeppat miljontals doser medicin till patienter över hela världen. Vi har global närvaro och idag är vi cirka 300 anställda, vi har över 5500 containrar i vår flotta och ca 50 stationer på strategiska platser för att serva och distribuera containrar till våra kunder.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen i Upplands Väsby.

I den här rekryteringen samarbetar Envirotainer med The Pace och Wise Professionals.
Observera att vi vill ha dina ansökningshandlingar på engelska.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal