Utbildningsadministratör till Lidl

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Har du erfarenhet av administration och intresse av HR? Här får du chansen att stötta Lidl i personalfrågor och utbildningsinsatser i ett sammansvetsat team – välkommen med din ansökan!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Lidl söker vi nu en Utbildningsadministratör till deras Learning & Development team. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid fram till slutet av mars 2020, med start så snart som möjligt.

Ditt uppdrag
I rollen som Utbildningsadministratör får du jobba i ett litet sammansvetsat team på fem personer. Huvudkontoret ligger i Huvudsta i Solna, ca 8 min från city. Du kommer få chansen att vara med att, tillsammans med teamet, stötta verksamheten i personalfrågor men även hjälpa organisationen att nå verksamhetsmålen genom t ex rätt utbildningsinsatser. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

·      Utbildningsadministration

·      Bjuda in och administrera i LSO (internt utbildningssystem)

·      Administrera digitala utvärderingar av utbildningar

·      Administrera ett kompetenskonto för tillgängliga utbildningar som medarbetare kan nyttja

·      Skicka ut påminnelser löpande angående utvärderingar

·      Lägga ut info på intranätet i relevanta teman

·      Beställa lunch till utbildningar och andra dagar, organisera kring utbildningar

·      Beroende på behov och din kompetens och vilja kan andra uppgifter bli en del av din tjänst. Det finns flera större projekt pågående som du kan få möjlighet att vara en del av och bidra till utifrån din kompetens

Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av administration, gärna inom området HR. Du har goda kunskaper i både engelska och svenska i tal och skrift, liksom mycket god datavana med goda kunskaper i Officepaketet. Det är även meriterande om du har akademisk utbildning eller motsvarande. Som person söker vi dig som är noggrann, prestigelös och flexibel. För att trivas i rollen tror vi dessutom att du har ett intresse för HR och HR-relaterade frågor.

Om kunden
Sedan 2003 har Lidl pressat priserna i Sverige. Varje dag utmanar de synen på att kvalitet måste kosta och vågar hitta deras egna vägar. De brinner för livsmedelshandel, men tänker hellre smart och nytt än fortsätter i samma gamla hjulspår. De har idag närmare 200 svenska butiker med drygt 4 000 kollegor i Sverige. Läs mer om Lidl och deras kultur och värderingar här

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Logistics Coordinator to Tobii Dynavox AB

As our new Logistics Coordinator you will be the go-to person for all of Tobii Dynavox’s logistic needs. You will be working with both organizing how we work with logistics as well as hands on picking and packing shipments to our clients, internal and external customers.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer