Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Business Partner/VD-assistent sökes till NatWest Nordisk Renting

Vi söker dig som vill arbeta som Business Partner/VD-assistent i en central roll där du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Låter det som något som passar dig? Läs vidare.

Hej, jag heter Caroline och är VD på NatWest Nordisk Renting. Vi verkar över hela Norden och tillhandahåller finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.

Vi har en spännande tid framför oss med både utveckling och tillväxt och vi letar efter dig som vill arbeta affärsnära med vår interna och externa kommunikation samtidigt som du supporterar mig och ledningsgruppen. Du kommer helt enkelt att fungera som vår högra hand och hjälpa oss att fokusera på rätt saker.

Vi har valt att anlita the Pace för denna rekrytering och ser fram emot att träffa dig! 

Hur ser en vanlig dag ut?
Din roll som Business Partner/VD-assistent är central och man kan säga att du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Du kommer att ge oss högkvalitativt och självständigt stöd och du kommer att ansvara för ett brett spann av administrativa uppgifter. 

Du behöver ha viljan att förstå vår verksamhet, ett stort intresse för kommunikation och att jobba affärsnära. Rollen är ny så det finns stora chanser att påverka innehållet och ansvarsområden.

Du kommer arbeta nära VD och ledningsgrupp och bidra i både stora och små frågor och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt. Arbetsuppgifterna kommer att variera men nedan följer ett urval:

·        Ansvara för årshjulet för vår organisation och ledningsgruppen – kallelser, agendor, notes, följa upp actions

·        Ansvara för årshjulet för styrelsen – främst kallelser, distribuera material

·        Agera projektstöd/projektledare av både mindre och större karaktär

·        Ansvara för VDs mail och kalender och ha kontakter på Nordisk basis och i Storbritannien

·        Förbereda och upprätthålla en årlig kalender för extern kommunikation

·        Organisera interna och externa möten samt events, inklusive förberedelser och kommunikation

·        Utveckla och underhålla webbplatser och andra sociala kanaler

·        Hantera extern kommunikation inkl. årsrapport, pressmeddelanden, nyhetsbrev

·        Lokal kontaktpunkt för externa kommunikationsärenden

·        Tillhandahålla och analysera information

·        Implementera och underhålla lämpligt CRM-system

·        Resehantering, reseräkningar, utlägg etc

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Business Partner/VD-assistent ser vi att du är en mycket skicklig kommunikatör både på svenska och engelska. Pratar och skriver du dessutom på finska så är det ett stort plus. Du har ett genuint intresse för marknad och kommunikation och du vill jobba affärsnära. Troligtvis har du arbetat i en roll som VD-assistent eller Executive Assistant under ett par år där dessa bitar varit en stor del av ditt dagliga arbete jämte högkvalitativ support.  

Vi vill att du är nyfiken, självgående och har ett starkt engagemang och driv att få saker gjorda. Du har förmågan att prioritera, att planera och du är prestigelös och tydlig. Självklart är du van att hantera konfidentiellt material, van att arbeta i en internationell miljö, duktig på att bygga förtroende och interagera med alla typer av människor. Du är en fena i Officepaketet och du har viljan att fortsätta utveckla dina kunskaper inom kommunikation och ny teknik. 

Vilka är NatWest Nordisk Renting och vad kan vi erbjuda dig?
NatWest Nordisk Renting är i en utvecklings- och tillväxtfas där du får stora möjligheter att påverka din roll. Du får ett personligt och nära samarbete med VD som förväntar sig att du är hennes högra hand. Kulturen som råder är professionell och inkluderande och du får ca 40 st kompetenta och trevliga kollegor.

NatWest Nordisk Renting är en del av NatWest Bank och ingår i The Royal Bank of Scotland Group. Våra kunder är större företag samt statliga- och kommunala parter i Norden. Vi erbjuder strukturerade finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.
Vi har kontor i Stockholm och i Helsingfors.

Nyfiken på att veta mer?
Du kommer att ha din arbetsplats på Jakobsbergsgatan 13 i Mood Gallerian. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 Välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter, Privat sjukförsäkring