Business Partner/VD-assistent sökes till NatWest Nordisk Renting

Tillsatt

Stockholm Heltid Rekrytering

Vi söker dig som vill arbeta som Business Partner/VD-assistent i en central roll där du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Låter det som något som passar dig?
Läs vidare.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring

Hej, jag heter Caroline och är VD på NatWest Nordisk Renting. Vi verkar över hela Norden och tillhandahåller finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.

Vi har en spännande tid framför oss med både utveckling och tillväxt och vi letar efter dig som vill arbeta affärsnära med vår interna och externa kommunikation samtidigt som du supporterar mig och ledningsgruppen. Du kommer helt enkelt att fungera som vår högra hand och hjälpa oss att fokusera på rätt saker.

Vi har valt att anlita the Pace för denna rekrytering och ser fram emot att träffa dig! 

Hur ser en vanlig dag ut?
Din roll som Business Partner/VD-assistent är central och man kan säga att du är navet för VD, ledningsgrupp, marknad och kommunikation. Du kommer att ge oss högkvalitativt och självständigt stöd och du kommer att ansvara för ett brett spann av administrativa uppgifter. 

Du behöver ha viljan att förstå vår verksamhet, ett stort intresse för kommunikation och att jobba affärsnära. Rollen är ny så det finns stora chanser att påverka innehållet och ansvarsområden.

Du kommer arbeta nära VD och ledningsgrupp och bidra i både stora och små frågor och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt. Arbetsuppgifterna kommer att variera men nedan följer ett urval:

·        Ansvara för årshjulet för vår organisation och ledningsgruppen – kallelser, agendor, notes, följa upp actions

·        Ansvara för årshjulet för styrelsen – främst kallelser, distribuera material

·        Agera projektstöd/projektledare av både mindre och större karaktär

·        Ansvara för VDs mail och kalender och ha kontakter på Nordisk basis och i Storbritannien

·        Förbereda och upprätthålla en årlig kalender för extern kommunikation

·        Organisera interna och externa möten samt events, inklusive förberedelser och kommunikation

·        Utveckla och underhålla webbplatser och andra sociala kanaler

·        Hantera extern kommunikation inkl. årsrapport, pressmeddelanden, nyhetsbrev

·        Lokal kontaktpunkt för externa kommunikationsärenden

·        Tillhandahålla och analysera information

·        Implementera och underhålla lämpligt CRM-system

·        Resehantering, reseräkningar, utlägg etc

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Business Partner/VD-assistent ser vi att du är en mycket skicklig kommunikatör både på svenska och engelska. Pratar och skriver du dessutom på finska så är det ett stort plus. Du har ett genuint intresse för marknad och kommunikation och du vill jobba affärsnära. Troligtvis har du arbetat i en roll som VD-assistent eller Executive Assistant under ett par år där dessa bitar varit en stor del av ditt dagliga arbete jämte högkvalitativ support.  

Vi vill att du är nyfiken, självgående och har ett starkt engagemang och driv att få saker gjorda. Du har förmågan att prioritera, att planera och du är prestigelös och tydlig. Självklart är du van att hantera konfidentiellt material, van att arbeta i en internationell miljö, duktig på att bygga förtroende och interagera med alla typer av människor. Du är en fena i Officepaketet och du har viljan att fortsätta utveckla dina kunskaper inom kommunikation och ny teknik. 

Vilka är NatWest Nordisk Renting och vad kan vi erbjuda dig?
NatWest Nordisk Renting är i en utvecklings- och tillväxtfas där du får stora möjligheter att påverka din roll. Du får ett personligt och nära samarbete med VD som förväntar sig att du är hennes högra hand. Kulturen som råder är professionell och inkluderande och du får ca 40 st kompetenta och trevliga kollegor.

NatWest Nordisk Renting är en del av NatWest Bank och ingår i The Royal Bank of Scotland Group. Våra kunder är större företag samt statliga- och kommunala parter i Norden. Vi erbjuder strukturerade finansieringslösningar för strategiska fastighets- och infrastrukturtillgångar genom leasing.
Vi har kontor i Stockholm och i Helsingfors.

Nyfiken på att veta mer?
Du kommer att ha din arbetsplats på Jakobsbergsgatan 13 i Mood Gallerian. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer