Strategisk Fundraiser

Tillsatt

Stockholm Heltid Rekrytering

Bris söker nu en Strategisk Fundraiser som vill vara med och driva framgångsrik insamling från privatpersoner

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Tjänsten som Strategisk Fundraiser är en nyckelroll i arbetet med att öka intäkterna från privatpersoner. Vi söker dig som drivs av höga mål, som gillar att noga följa resultatet, analysera och implementera förbättringsåtgärder. Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att säkerställa tillväxten av månadsgivare. I rollen ingår även att genom givarvårdsprogrammet utveckla och stärka relationerna med befintliga givare, du brinner för att bygga lojalitet.

Du ingår i teamet som ansvarar för planering, genomförande och utvärdering av kampanjer och aktiviteter riktat till nya och befintliga givare. Du har erfarenhet av att samarbeta med och kravställa mot externa leverantörer såsom telemarketing- och reklambyrå samt face-to-face. Du har god erfarenhet av att digitala kampanjer.

Vi söker dig med erfarenhet av att hantera CRM-verktyg i syfte att analysera data och dra strategiska slutsatser. Du är van att arbeta med stora databaser från en insamlingsorganisation, kanske från ett kundklubbs- eller givarvårdsprogram. Och god kunskap av att jobba mycket i Excel. Du har minst 3 – 5 års erfarenhet av intäktsarbete.

Du ingår i insamlingsenheten med totalt 8 personer och i ditt närmsta team har du 3 personer. I ditt dagliga arbete har du nära samarbete med hela organisationen. Du deltar i strategiarbetet och har goda möjligheter att påverka.

Du är prestigelös, har mycket god samarbetsförmåga, ett positivt och lyhört bemötande. Du är uthållig och envis, behåller motivationen, är lösningsorienterad och driver på för att nå resultat. Du är drivande, självgående och trivs med att ta mycket eget ansvar. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och kommunikativ. Du kan se till helheten och motiveras av att arbeta resultatorienterat.

Vi söker dig som har

  • God erfarenhet av intäktsarbete, digitala kampanjer, att jobba i crm-verktyg
  • God kunskap av lojalitetsbyggande kommunikation, att dagligen jobba i Excel
  • Erfarenhet av att hantera många leverantörer, offertförfarande
  • 3 – 5 års erfarenhet av intäktsarbete
  • Erfarenhet av arbete i en insamlingsorganisation är en merit
  • Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, försäljning (Berghs eller IHM)

Vi erbjuder dig

Här trivs du som drivs av höga insamlingsmål vars syfte är att möjliggöra Bris framtida utveckling. Och därmed bidra till vår vision om ett samhälle där barnets rättigheter respekteras i samhällets alla delar och där varje barn känner till sina rättigheter. Du får ca 70 engagerade kollegor som drivs av att skapa ett bättre samhälle för barn. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning, heltid och målstyrd arbetstid. Tillträde så snart som möjligt.

Om Bris

Här förändrar vi världen på riktigt! Barnens rätt i samhället (Bris) är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell medlemsorganisation som särskilt ska bistå barn och unga i utsatta situationer samt upprätta möjligheter för barn och ungdomar att föra en dialog med vuxna.

Bris är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn. Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, mobiliserar samhället och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där varje barn känner till sina rättigheter och där barnets rättigheter tillgodoses. Verksamheten ska genomsyras av den barnsyn som uttrycks i barnkonventionen. Läs gärna mer på www.bris.se

Bris välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsförmåga eller etnisk och religiös tillhörighet.

Övrig information

Kollektivavtal finns med IDEA- Akademikerförbunden och Unionen.

Fackliga representanter är Göran Bergquist, Unionen, goran.bergquist@bris.se och Sofia Lindstén, Akademikerförbundet, sofia.lindsten@bris.se

Sök tjänsten

I denna rekrytering samarbetar vi med The Pace och Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten så kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Logistics Coordinator to Tobii Dynavox AB

As our new Logistics Coordinator you will be the go-to person for all of Tobii Dynavox’s logistic needs. You will be working with both organizing how we work with logistics as well as hands on picking and packing shipments to our clients, internal and external customers.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer