Rekrytera eller hyr en Administrativ assistent
Så kan en Administrativ assistent hjälpa er
En Administrativ assistent sköter administrativa uppgifter som effektiviserar för hela verksamheten så att ni får förutsättningar att skapa riktigt bra resultat. Vilka arbetsuppgifter som ingår skiljer sig åt mellan organisationer och det är viktigt att de är anpassade efter just era behov. Duktiga administrativa assistenter är noggranna, ansvarstagande och flexibla samtidigt som de brinner för att ge god service och frigöra tid för andra. Rollen kan även kallas Assistent, Administratör, Virtuell assistent, Ledningsassistent och Kontorsassistent, beroende på vilken del av verksamheten personen supporterar.
Rekrytera Administrativ assistent
När du har behov av en administrativ assistent på lång sikt hjälper vi dig med rekrytering. Som rekryteringsbyrå arbetar vi med en enkel och kvalitetssäkrad process som har fokus på personbedömning och kandidatupplevelse. I alla samarbeten börjar vi med att lära känna din verksamhet och fånga upp era behov. Därefter fastställer vi tillsammans en tydlig kravprofil som vi utgår från i annonsering, intervjuer, referenstagning och eventuella tester.
Att rekrytera en assistent är ofta en fördel när behovet inte är akut – men behöver du snabbare hjälp rekommenderar vi istället att hyra en konsult.
Hyra administrativ assistent som konsult
Behöver ni snabbt hjälp, har ett tillfälligt behov av förstärkning eller är osäkra på hur det kommer att se ut långsiktigt? Då är ett bra alternativ att hyra en administrativ assistent som konsult. Vi på The Pace har assistenter i vårt nätverk som omgående kan sätta sig in i arbetet eller ta vid där föregående person lämnat. Att ta in en administrativ assistent på konsultuppdrag är en fördel när det behöver gå snabbt; processen är kortare än vid en rekrytering, och många av kandidaterna är startklara direkt.
Hyrköp är ett annat bra val om du överväger att anställa en assistent på sikt, men ändå snabbt behöver en person på plats. Det innebär att ni hyr först och anställer sen, vilket ger en flexibilitet där både du och konsulten får möjlighet att se om ni passar tillsammans. För oss är denna typ av konsultövertag en fin kvalitetsstämpel och ett kvitto på att vi levererar kvalitet.
Specialister på bemanning och rekrytering inom administration
Vi på The Pace är specialister på konsultuthyrning och rekrytering inom administration. The Pace står för takt och fart, vilket genomsyrar allt vi gör. Vi arbetar snabbt utan att tumma på kvaliteten, med siktet inställt på träffsäker matchning och bra upplevelse.
Därför ska du ta hjälp av The Pace
När anlitar oss för att hitta rätt administrativ assistent till din verksamhet, får du tillgång till specialistkompetens, ett gediget nätverk av administratörer, koordinatorer och assistenter samt framförallt vårt stora engagemang. Oavsett om du har behov av att hyra eller rekrytera en administrativ assistent, kan du vara trygg med att vi hittar rätt lösning. Kontakta oss redan idag!
Vill du arbeta som administrativ assistent via The Pace?
Är du nyfiken på lediga jobb som administrativ assistent? Vi finns här för dig när du är redo för nästa steg. Hos oss får du stöttning av passionerade specialister inom området administration. Med kunder inom olika branscher och med stor nyfikenhet för dig som person, kan vi snabbt matcha dig till rätt organisation och roll. Här kan du se våra lediga jobb och registrera din profil.