Rekrytera eller hyr en Assistent
Hitta rätt assistent via The Pace
En assistent är en viktig del av organisationen och gör att arbetet för chefer och medarbetare flyter på smidigt, ur många olika perspektiv. En assistent skiljer sig vanligen åt från en administratör genom att vara en mer supporterande roll, där arbetsuppgifterna varierar beroende på uppdrag. Ofta har en assistent hand om allt från kalenderhantering och protokollföring till att hantera rese- och mötesbokningar, förbereda presentationer, material och annat underlag. Samtidigt kan en assistent gynnas av att ha ett helikopterperspektiv på både verksamhets- och avdelningsnivå. Oavsett vilket ansvar din assistent behöver ha ser vi till att du får in rätt person som kan underlätta arbetet för hela verksamheten.
Så hjälper vi dig med rekrytering av en assistent
Om din verksamhet behöver hjälp av en assistent på lång sikt hjälper vi dig att rekrytera rätt person, och sköter processen från start till mål. Vi inleder uppdraget genom att tillsammans ta fram en kravprofil som beskriver hur rollen kommer se ut och vilka specifika erfarenheter och kompetenser assistenten behöver. Vanliga önskemål är att personen behöver vara både kommunikativ, proaktiv strukturerad och serviceminded, samt ha ett särskilt öga för detaljer.
För att säkerställa att vi hittar rätt person till din verksamhet ingår även tester i rekryteringsprocessen. Att rekrytera en assistent är ofta en fördel när behovet inte är akut – men behöver du snabbare hjälp rekommenderar vi istället ofta att hyra en konsult.