Skip to content

Rekrytera eller hyr en Virtuell assistent

En Virtuell assistent är perfekt för dig som vill lägga din tid på rätt saker. Du får hjälp av en van assistent som snabbt kan avlasta dig så att du får mer tid till annat. Har du behov av att anlita en Virtuell assistent? Vi matchar dig med en person som har rätt kvalifikationer och personliga egenskaper. Välkommen med din förfrågan!

Så kan en Virtuell assistent hjälpa dig

För dig som har en ledande befattning är det ofta svårt att få tiden att räcka till. En Virtuell assistent kan avlasta dig med administrativa delar som annars tar fokus och tid från ditt huvuduppdrag. När du har ett behov som rör sig mellan enstaka timmar upp till halvtid, och arbetsuppgifterna fungerar att sköta på distans, passar det utmärkt med en Virtuell assistent. Du och din assistent sätter tillsammans ramarna för samarbetet, och om du är osäker på hur mycket hjälp du behöver kan du testa under en period för att senare skala upp. Exempel på arbetsuppgifter kan vara löpande administration, mejlhantering, kalenderoptimering och mötesbokning, presentationer, reseplanering och kvittoredovisning. En Virtuell assistent kan också ta sig an planering och utförande av event och konferenser, eller hantera kontakter med myndigheter.

De största fördelarna med att anlita en Virtuell assistent är att du köper dig själv tid, att assistenten är expert på just administrativa sysslor och att du kan lita på att det finns någon som har full koll på bokningar och deadlines. Resultatet blir kostnadseffektivt genom att du själv kan lägga tid på andra värdeskapande uppgifter medan de administrativa delarna blir utförda av en expert som gör dem snabbt och med den noggrannhet som krävs.

Vill du läsa mer om vad det innebär att ta in en Virtuell assistent och få svar på vanliga frågor om till exempel samarbete och sekretess? Ladda ner vår guide “Allt du behöver veta om Virtuell assistent”.

Hyra Virtuell assistent per timme

Ett vanligt upplägg är att anlita en Virtuell assistent som konsult för att arbeta några timmar varje dag i veckan. Både du och assistenten får kontinuitet och du får på bästa sätt hjälp med det som behövs varje dag. Det går givetvis att vara flexibel och anpassa samarbetet efter behov. Om du till en början tar hjälp med ett fåtal uppgifter som inte är speciellt tidskrävande kan du börja med att hyra en Virtuell assistent på en låg procent. Om samarbetet fungerar bra och du ser att det finns fler uppgifter du kan ta hjälp med går det fint att skala upp. Med konsultuthyrning som affärsmodell kan din Virtuella assistent komma in riktigt snabbt. När vi på The Pace får in en förfrågan går vi till vårt nätverk och plockar fram 2–4 kandidater som matchar uppdraget. Du intervjuar sen kandidaterna och väljer den som känns bäst lämpad. Villkoren är flexibla och baseras på dina behov. Du kan testa i tre månader, signa upp för ett helt år direkt eller välja ett löpande avtal med en Virtuell assistent. I slutändan baseras din kostnad på faktisk nedlagd tid, vilket gör att det blir väldigt kostnadseffektivt för dig.

Rekrytera och anställa en Virtuell assistent

Om ditt behov sträcker sig över mer än en halvtidstjänst kan det vara aktuellt med rekrytering eller att anlita en konsult som befinner sig helt eller delvis på plats. Du kan självklart välja att börja med ett upplägg per timme eller på en viss procent, för att senare skala upp och överväga att skifta över till anställning.

Specialister på bemanning och rekrytering inom administration

Vi på The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning av assistenter och andra viktiga administrativa roller. När du tar hjälp av oss för att hitta rätt assistent till din verksamhet ser vi till att du får en person som kan axla det dagliga arbetet och stötta såväl VD som ledningsgrupp samt ansvara för olika projekt inom organisationen. Vi lägger stor vikt vid ert varumärke och era mål för att hitta den person som kan stödja er verksamhet på bästa sätt.

Anlita oss för att hitta din Virtuella assistent!

Som specialister på såväl konsultuthyrning som rekrytering av administratörer är vi på The Pace det självklara valet för dig som behöver en strukturerad och ordningsam Virtuell assistent till din verksamhet. Vi har lång erfarenhet av att matcha assistenter med kunder och kan komma med mängder av goda råd. Det är viktigt att vi tillsammans sätter tydliga riktlinjer och förväntan på vad assistenten ska göra. Den delen blir extra betydelsefull just eftersom att ni inte kommer att träffa varandra dagligen. Våra virtuella assistenter är erfarna och självgående. Kontakta oss idag om du behöver hjälp att hitta en Virtuell assistent!

Vill du arbeta som Virtuell assistent via The Pace?

Är du nyfiken på jobb som Virtuell assistent? Hos oss får du stöttning av passionerade specialister inom området administration. Med kunder inom olika branscher och med stor nyfikenhet för dig som person, kan vi snabbt matcha dig till rätt organisation och roll. Här kan du se våra lediga jobb och registrera din profil.