Rekrytera eller hyr en Kontorsassistent
Så kan en kontorsassistent hjälpa er
En kontorsassistent, eller Office Assistant, hjälper er med vardagliga uppgifter på kontoret, som stöd till verksamheten eller en specifik funktion. Vad som ingår rollen skiljer sig en hel del mellan organisationer men exempel på arbetsuppgifter kan vara att svara i telefon, skriva olika typer av dokument, boka resor, hotell och möten. Det är vanligt att en kontorsassistent har varierande arbetsuppgifter och rycker in där det behövs. Duktiga kontorsassistenter är noggranna, ansvarstagande och flexibla samtidigt som de brinner för att ge god service och frigöra tid för andra. Vi har redan nämnt att både kontorsassistent och Office Assistant är vanliga titlar. Rollen kan också kallas Office Coordinator, Sdministrativ assistent eller mer generellt Assistent eller Administratör.
Hyra en kontorsassistent eller Office Assistant
Behöver ni snabbt extra hjälp vid arbetstoppar, bemanna upp under tillfälliga vakanser eller är osäkra på hur ert långsiktiga behov kommer att se ut. Då passar det bra att hyra in en kontorsassistent eller Office Assistant som konsult. The Pace står för takt och fart, vilket genomsyrar allt vi gör. När du anlitar oss för att hyra kontorsassistent är vi redo att presenter relevanta kandidater inom en vecka – oftast ännu snabbare. Vi tar hand om allt från kravprofil och intervjuer till referenstagning och eventuella tester. När ni hittat rätt person finns vi nära tillhands för att se till att samarbetet flyter på bra och du och er kontorsassistent är nöjda. När du vill ha möjligheten att ha kvar konsulten i verksamheten på längre sikt, är konceptet hyrköp ett bra alternativ. Det innebär att ni hyr först och anställer sen, vilket ger en flexibilitet där både du och konsulten får möjlighet att se om ni passar tillsammans. För oss är denna typ av konsultövertag en fin kvalitetsstämpel och ett kvitto på att vi levererar kvalitet.
Rekrytera kontorsassistent eller Office Assistant
När du behöver rekrytera en kontorsassistent eller Office Assistant ser vi till att du snabbt och med hög kvalitet får en medarbetare som passar. Som rekryteringsbyrå arbetar vi med en enkel och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess som har fokus på personbedömning och kandidatupplevelse. När du vill rekrytera en kontorsassistent börjar vi med att lära känna din verksamhet och era behov, och sätter därefter ihop en tydlig kravprofil, annonsering, kompetensbaserade intervjuer och eventuella tester. Vi lämnar även 6 månaders garanti på rekryteringen!
Specialister inom Office Management och administration
Vi är specialister på konsultuthyrning och rekrytering inom området administration, med stor vana av roller inom till exempel Office Management. Som kund till The Pace får du tillgång till specialistkompetens, ett gediget nätverk av administratörer samt framförallt vårt engagemang i att hitta rätt person. Vi arbetar snabbt utan att tumma på kvaliteten, med siktet inställt på träffsäker matchning och bra upplevelse. Nätverket med erfarna specialister inom administration är kanske den allra främsta nyckel till alla de snabba och framgångsrika tillsättningar vi gör.
Vi hittar din nästa kontorsassistent eller Office Assistant!
Oavsett om du vill hyra eller rekrytera en kontorsassistent kan du vara trygg med att vi hittar rätt lösning. Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och täcker givetvis upp även fler geografiska områden. När du har behov av en kontorsassistent eller Office Assistant – kontakta oss!
Vill du arbeta som kontorsassistent via The Pace?
Söker du lediga jobb som Office Assistant, kontorsassistent, Office Coordinator eller liknande roller som till exempel Assistent, Koordinator eller Administratör? Vi på The Pace finns här för dig när du är redo för nästa steg i yrkeslivet. Hos oss får du stöttning av passionerade specialister inom området administration. Med kunder inom olika branscher och stor nyfikenhet för dig sig som person kan vi snabbt matcha dig till rätt organisation och roll. Här kan du se lediga jobb och registrera din profil.