Junior Business Partner till Coop Sverige AB
Detta är ett konsultuppdrag på ett år via The Pace med start i februari/mars. Efter avslutat uppdrag finns goda möjligheter till förlängning, alternativt anställning hos Coop. Du kommer att arbeta på heltid och utgå från kontoret i Solna Business Park.
Ditt uppdrag
Som Junior Business Partner på Coop Sverige AB har du en affärsnära och viktig roll i organisationen där du dagligen skapar förutsättningar för att verksamheten flyter på smidigt. Du kommer att ingå i ett team om tre personer och rapportera till en person i gruppen Business Partner. Gruppen arbetar nära företagsledningen, HR och kommunikation för att tillsammans utveckla och förbättra informationsflöden och arbetssätt. Du kommer primärt arbeta med inköpsdirektören genom att stötta med att koordinera, dokumentera, uppdatera, kvalitetssäkra och följa upp de prioriterade aktiviteterna och projekten inom affärsområdet samt svarar för att assistera affärsområdesdirektören i affärsområdets planering. Dina dagar är varierande och administration utgör en stor del av din roll. Du arbetar tvärfunktionellt genom många delar av organisationen och får på så vis en god förståelse för hela verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Stötta inköpsdirektören med mail, kalender, bokningar och övrig administration
- Samarbeta med HR-avdelningen
- Tät dialog med leverantörer och kontaktperson i leverantörsportalen
- Ansvar för tydligt definierade projekt inom affärsområdet samt säkerställa att arbetet följer beslutad tidsplan och budget
- Ordna och koordinera event, konferenser och möten
- Föra protokoll och sammanställa information under ledningsgruppsmöten och samverkansmöten med våra föreningar
- Framtagning av rutiner och instruktioner
- Beställning av fika, luncher, blommor etc.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen som Junior Business Partner ser vi att du sedan tidigare har erfarenhet från administrativt arbete. Du är strukturerad, kreativ och självgående samt duktig på att kommunicera. Ditt mål är att ge rätt förutsättningar för ledningsgruppen, därför behöver du ha hög integritet och kunna vara inkännande och flexibel. Rollen är tvärfunktionell och dagarna är varierande, vilket ställer krav på att du är lösningsorienterad och kan arbeta under press i ett högt tempo. Vidare ser vi att du har en god känsla för service samt att du har en teknisk ådra och lätt för att sätta dig in i samt förstå nya system. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från dagligvaruhandeln eller har en bakgrund inom logistik.
Om Coop
Vi som jobbar här brinner för att driva mat-Sverige framåt. Vi vill göra det mer hållbart, transparent och tillgängligt att handla mat och satsar på flera digitala initiativ som ett steg i att förenkla vardagen för våra kunder.
På Coop Center i Solna arbetar vi varje dag med att stötta våra butiksverksamheter runt om i hela landet. Vi ska ge bästa service till Coops föreningar, medlemmar och kunder. Vårt mål är att göra skillnad och skapa en hållbar livsmedelskedja – idag, imorgon och förhoppningsvis även om hundra år. Genom digital innovation, matglädje och inspiration vill vi skapa den bästa kundupplevelsen och bidra till en enklare vardag för alla våra kunder. Oavsett hur du väljer att handla och möta oss; digitalt, online eller i fysisk butik.
Vi som jobbar här har olika bakgrund, kommer från olika platser och sitter med olika erfarenheter i bagaget. Vi jobbar med inköp, kundservice, butiksplanering, affärsutveckling, e-handel, digital utveckling och ekonomi – för att bara nämna några områden.
Men vi har ett gemensamt mål – det är att vi vill sätta Coop på kartan som den goda kraften i mat-Sverige.
Vill du vara med?
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Ansvariga för rollen är Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se) Kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se).
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!