Administrativ stjärna till Idrottsrabatten
Du kommer att få vara en del av ung, modern och etablerad organisation som bygger sin framgång på relationen med varandra, sina kunder och alla superviktiga föreningar runt om i landet.
Som administratör kommer du att vara spindeln i nätet för produktionen och distributionen av Idrottsrabattens digitala och fysiska rabatthäften som säljs genom föreningar runt om i Sverige. Du hjälper även till med diverse administrativa uppgifter och kommunikation med och mellan föreningar, butiker och kollegor i moderna digitala verktyg. Du kommer vara en del av ett sammansvetsat team på 5 personer och din arbetsplats är på huvudkontoret i Göteborg.
Hur ser en vanlig dag ut?
I din roll kommer du att ha många möjligheter att samarbeta med både interna och externa parter samt vara en viktig länk mellan företaget och dess kontaktytor.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
· Ta emot samtal, besvara mejl
· Administrera förfrågningar via hemsidan
· Uppdatera statuslista efter inbetalningar
· Fakturering
· Stämma av produktionsschema med tryckeri
· Administrera alla butiksavtal i produktionssystem
· Uppdatera försäljningssiffror
· Korrekturläsa annonser
· Arkivera/Sortera avtal
· Kontakt med IT/App leverantör
· Beställning av kontorsmaterial
· Uppdatering av hemsida och sociala medier
Vem söker vi?
Vi ser gärna att du har arbetat i en administrativ/koordinerande roll tidigare. Vi tror att du som söker tjänsten kommer att uppskatta möjligheten att ständigt arbeta för och med Sveriges föreningsliv, och förmodar att du har varit aktiv inom föreningsvärlden eller har ett intresse för idrott. Du är duktig på officepaketet och behärskar det svenska och engelska språket obehindrat. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad, service-minded med en can do- attityd samt har ett positivt förhållningssätt. Vidare har du förmågan att lära dig snabbt och har en känsla för att hitta smartare och enklare sätt att arbeta. Du är en teamplayer och har en förmåga att kunna växla mellan arbetsuppgifter utan att tappa fokus.
Om Idrottsrabatten
Idrottsrabatten är Sveriges största leverantör av rabatthäften till föreningslivet med fler än 250 000 häften per år som säljs av föreningar inom de flesta idrotter. Vi har funnits sedan 1993 och våra koncept genererar årligen många miljoner i intäkter till det viktiga arbete som utförs inom föreningslivet, inte minst för våra barn och ungdomar. Vår kultur bygger på förtroende, omtänksamhet och driv men vi vill också tro att vi alla har en stor portion av självdistans och nyfikenhet hur vi kan utveckla oss själva och varandra. Vår affärsidé är att skaffa nya kunder och affärsmöjligheter till lokala och nationella verksamheter genom att presentera ett riktigt bra erbjudande i våra analoga och digitala rabatthäften. Dessutom ger vi mätbara resultat för både föreningar och verksamheter.
Nyfiken på att veta mer?
Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med kontor i Västra Frölunda.
I den här rekryteringen samarbetar Idrottsrabatten med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se samt rekryteringskonsult Fredrik Holmberg, fredrik.holmberg@thepace.se. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.