Skip to content

Våra konsulter tar det administrativa till en ny nivå

Vi är experter på konsultuthyrning inom administration. Vårt välutvecklade nätverk av relevanta konsulter matchar den specialistkompetens som du behöver för stunden. När du anlitar oss kan du vara säker på att alltid få en person som passar dig och din verksamhet.

Frigör mer tid och fokusera på din kärnaffär

Våra konsulter inom administration kan snabbt komma in och frigöra tid för dig så att du kan fokusera på det som är viktigast just nu. När du anlitar oss garanterar vi dig snabbhet i processen utan att tumma på kvaliteten. Vi kan administration, du kan din verksamhet. Tillsammans hittar vi rätt lösning för ditt företag. Med vår spetskompetens och aktiva nätverk matchar vi dig med en engagerad och driven konsult med rätt profil.

Hyr ett administrativt geni. Vem saknar du?

Att vara ett av Sveriges ledande företag på konsultuthyrning och rekrytering inom administration kräver stor förståelse för vad du behöver. Genom oss får du tillgång till ett upparbetat och aktuellt kandidatnätverk med tusentals specialister inom administration. Våra konsulter är spridda över hela Sverige och vi har uppdrag hos stora kunder i olika branscher, såsom Arla, JM, Sweco, MTR, Unicef och PEAB.

Få avlastning på studs. Anlita en virtuell assistent

En virtuell assistent är perfekt för dig som vill lägga din egen tid på rätt saker. Du får professionell hjälp av en van assistent som snabbt kan avlasta dig utan att nödvändigtvis sitta hos dig. Få hjälp med allt från löpande administration, reseplanering och kvittoredovisning till planering, produktionsledning och utförande av större event och konferenser eller kontakt med myndigheter och andra samhällsfunktioner.

Snabb och kvalitetssäkrad process

Check-in

Vi tar snabbt fram en kravprofil och tydliggör dina förväntningar.

Matchning

Vi tar fram förslag på en (eller flera) konsulter som kan passa uppdraget.

Säg hej till konsulterna

Du träffar och intervjuar de konsulter som du har på din önskelista.

Avtalsskrivning

Vi har hittat rätt och det är dags att signa avtalet. Konsulten börjar jobba åt dig.

Vi håller kontakten

Vi har löpande avstämningar med dig och konsulten för att säkerställa nöjdheten hos båda parter.

Bemanningsföretaget utöver det vanliga

The Pace jobbar med bemanning inom administration, men inte i traditionell bemärkelse. Vår ambition och vårt ansvar ligger i att ständigt hitta den perfekta matchen mellan kunder och konsulter – ett uppdrag som sträcker sig längre än på ett vanligt bemanningsföretag. Istället lägger vi stort fokus på att värna om ditt varumärke genom hela processen och se till att kandidaterna får en bra upplevelse. Vi är måna om att konsulten och du som kund känner att ni får det där lilla extra. Det är den stora skillnaden.

Välkommen att imponeras av vårt heltäckande konsultnätverk

Vi på The Pace har ett stort och gediget nätverk med specialiserade konsulter i alla kategorier inom administration. Detta nätverk är kanske den främsta nyckeln till alla de snabba och framgångsrika konsultuthyrningar som vi genomför. När du anlitar oss presenterar vi kandidater inom en vecka – oftast ännu snabbare.

För att säkerställa hög kvalitet har våra konsultchefer aldrig fler än 25 anställda konsulter. Vi jobbar även proaktivt och intervjuar kandidater löpande för att alltid ligga steget före och underhålla vårt upparbetade nätverk.

Hyr en konsult. Anställ sedan. Repeat!

Vill du hitta ett snabbare sätt att få in rätt person som du vill ha kvar i verksamheten på längre sikt? Då är konceptet hyrköp något för dig. Du börjar med att hyra, för att sedan anställa – om allt känns rätt. Det ger en flexibilitet där både du som kund och den anlitade konsulten får möjlighet att känna sig för och se hur väl ni passar tillsammans. För oss är denna typ av konsultövertag den bästa kvalitetsstämpeln vi kan ha. Det är ett kvitto på att vi levererar kvalitet i varje enskilt uppdrag och över tid.

Våra vardagshjältar förbättrar arbetsdagarna för alla våra kunder

Vi mår som bäst när våra kunder når sina mål och resultat. Våra kunder betyder allt för oss – och här får du läsa vad vi betytt för dem.

The Pace kom in med sin hjälp och expertis i en situation där vi behövde snabb och professionell hjälp. Vi har tillsatt två tjänster med hjälp av The Pace varav en ledningsassistent. De har ansvarat för urval och testning, och vi på Telia har bara behövt vara med i slutskedet av rekryteringsprocessen vilket har besparat oss mycket tid och kraft.

Micaela Magnertoft Lagerbäck TeliaSonera

The Pace svepte in och hjälpte oss på ett tidseffektivt, professionellt och kompetent sätt från dag 1. Jag valde The Pace för att de intervjuar personer internt för att ta fram en lämplig kravprofil. Det sparade mig tid och gjorde att The Pace fick en mycket bra bild av vilken kandidat som skulle passa hos oss. Vårt samarbete under processen har känts fantastiskt okomplicerat och träffsäkert.

Katarina Walter Antrop

Vi har anlitat The Pace vid ett flertal tillfällen, både för tillfälliga arbetstoppar och för att rekrytera personal som VD-assistent. Vi kommer absolut att använda oss av dem igen om nya behov dyker upp.

Kerstin Harnesk Stockholm International Water Institute

Hitta din vardagshjälte inom administration

Berätta för oss vad du söker. Vi är goda lyssnare och svarar inom 24 timmar eller mindre.

Bli inspirerad!

Ta del av mer inspiration
Blogg

Trender du inte vill missa inom den administrativa yrkeskåren 2025

Hur ser framtiden ut i branschen och vad kan vi förvänta oss av året? Här är några trender som vi tror kommer att forma den administrativa yrkeskåren under 2025.
Blogg

Om rekrytering, supportroller och att vara tillbaka från föräldraledighet – Stina delar!

Här svarar Stina på vad som gör en rekrytering framgångsrik i dagens konkurrensutsatta marknad och hur företag kan attrahera talanger till supportroller. Hon berättar också om hur hennes tid borta från jobbet har påverkat hennes syn på både arbetslivet och ger värdefulla tips om rekrytering.
Blogg

Om framtidens adminroller och hur du rekryterar rätt talanger

Vi träffar vår Talent Acquisition Specialist, Emma Rehn, som besvarar de viktigaste frågorna som rekryterare och företag ställer sig idag om adminrollen.
Guide

7 sätt att attrahera rätt medarbetare

Vilken metod du använder ska matcha både målgruppens intresse och rollen du rekryterar för. Här är sju sätt att attrahera rätt medarbetare.
Blogg

3 sätt ditt team kan effektiviseras med AI

Genom att kombinera AI med den mänskliga styrkan skapar vi en dynamisk arbetsmiljö där både teknik och mänskliga insikter samverkar för att driva innovation och förbättra arbetsresultaten. 
Blogg

Vad innebär 24-månadersregeln? 

Upptäck vad 24-månadersregeln innebär och hur den påverkar din personalhantering.
Event

Webinar 24-månadersregeln

Blogg

Återgång till kontoret: En ny era för Office Managers

Efter distansarbetet från pandemin ser vi nu en tydlig trend tillbaka till kontorsmiljön. Det medför nya utmaningar och möjligheter för Office Managers, vars roll blir allt mer central i att forma framtidens arbetsplatser.
Blogg

Vägen till CEO Relations & Engagement Lead på H&M med Filippa Bergvall

Filippa började på H&M-gruppen 2015 som receptionist och har sedan dess haft en imponerande karriärresa genom bolaget.
Event

Bli en del av vårt Executive Assistant nätverk

Event

Administration Day 2024

Event

Wiseful #37 – Rekryteringsbolagen – Näringslivets grindvakter

Guide

Så skapar du en oslagbar kandidatupplevelse

Har du någon gång reflekterat över hur ert varumärke påverkas i en rekrytering? Bra! Då tillhör du en av de arbetsgivare som ligger i absolut framkant. Kanske har ni till och med börjat arbeta med kandidatupplevelse och upplever redan nu att ni har lättare än andra arbetsgivare att attrahera de bästa talangerna på arbetsmarknaden. Om du inte alls har börjat fundera över det här med kandidatupplevelse – här får du några tips för att komma igång.
Guide

Att införa och upprätthålla en företagskultur

När arbetet med att definiera företagskulturen är klart börjar den riktiga utmaningen – att implementera kulturen i organisationen. Ska du introducera en ny företagskultur? Eller har ni redan en grym kultur som du vill upprätthålla? Härligt! När det görs på rätt sätt kan det verkligen skapa magi för både medarbetare och bolagets resultat. Genom bra planering kan du bygga en strategi för att hålla företagskulturen levande. I den här guiden hittar du våra bästa tips kring hur du kan jobba med företagskultur på lång sikt – för att bygga ett starkt Employer Brand.
Blogg

En tredjedel av VD:ar kämpar med att attrahera högpresterande talanger

Att attrahera och behålla talanger är en utmaning som många företagsledare står inför idag. Enligt vår undersökning genomförd i samarbete med K2 Search och baserad på svar från ca 500 företagsledare visar det sig att en stor andel, 33%, upplever det som en stor utmaning att attrahera och behålla högpresterande talanger. Ytterligare 5% anser till och med att det är en mycket stor utmaning.
Blogg

Administratörens nyckelroll i hållbarhetsarbetet 2024

År 2024 är hållbarhet en nödvändighet för företag som strävar efter framgång och långsiktig överlevnad. Med nya EU-direktivet CSRD som gäller från den 1 januari 2024 ställs det nya krav på företag hur de ska styra, arbeta, redovisa, målsätta och följa upp sitt hållbarhetsarbete utifrån ESG. I den utvecklingen blir administratören avgörande.
Guide

VD-pulsen – en undersökning av företagsledare

Vår nya undersökning ger djupgående insikter från 500 svenska företagsledare om digitalisering, talangrekrytering, hållbarhet och strategisk balans. Medan 22% upplever sina organisationer som väl rustade för digitaliseringen, utforskar vi vad de återstående 78% anser.
Success Story

Koordinatorn har en otroligt viktig roll i vårt företag

De hade en medarbetare i denna roll i flera år, när personen sedan valde att sluta så skapades ett hål som behövde fyllas snabbt. I ett litet bolag sitter mycket av kunskapen i varje medarbetare, trots att man har satt upp processer och riktlinjer.
Blogg

VD assistent, gatekeeper, högra handen eller Executive Assistant?

Kärt barn har många namn, men rätt person till denna roll är inte alltid lätt att hitta
Guide

Vägvisare i organiserat kaos: Administratörer som väver samman framgång

Tänk dig scenen: en kontorsmiljö full av snabba tangenttryckningar, telefoner som ringer i harmoni och dokument som flyger genom luften som pappersflygplan. I denna surrealistiska vardag är det administratörerna som spelar huvudrollen, som de osynliga hjältar de är. I vår värld smyger vardagshjältar smyger runt och förvandlar kaos till ordning.
Ta del av mer inspiration