Vi söker en assistent till Kilpatrick Townsend

Stockholm Rekrytering

Trivs du i en miljö som präglas av en dynamisk, händelserik och familjär stämning? Nu söker vi en driven och engagerad assistent till Kilpatrick Townsends Stockholmskontor.

Sök rollen Senast februari 28, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Om Kilpatrick Townsend
Kilpatrick Townsend är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 21 kontor varav 17 kontor i USA och ett vardera i Stockholm, Beijing, Shanghai och Tokyo. Stockholmskontoret tillhandahåller rådgivning och affärsjuridiska lösningar inom flertalet rättsområden. Här arbetar 50 personer varav 35 är jurister.

Vi är en tillräckligt stor advokatbyrå för att kunna hantera de ofta komplicerade affärsjuridiska frågeställningar våra klienter möter, samtidigt som varje klient erbjuds ett personligt omhändertagande med fokus på goda och långsiktiga relationer.

Rollen
Din huvudsakliga roll är att assistera våra jurister och delägare i deras dagliga arbete. Arbetsuppgifterna är omväxlande och varierande men innefattar bl.a. dokumenthantering och formatering, framtagande av presentationsmaterial inför klientmöten och kurser, registrering av klienter och ärenden, korrekturläsning, översättningar, resebokningar, företagsresearch och myndighetskontakter jämte kopiering och scanning.

Som assistent kan du även komma att supportera våra funktioner inom HR och marknad. Tjänsten är bred och det finns utrymme för egna initiativ. Du blir en del av ett assistentteam bestående av fyra personer.

Din profil
Vi söker dig som har minst tre-fem års erfarenhet från en administrativ tjänst. För att trivas i rollen bör du kunna finna dig väl tillrätta i en föränderlig miljö och du trivs med att samarbeta med kollegor i olika yrkesgrupper och åldrar.

Ett krav är att du är en mycket van användare av Officepaketet och har du även intresse av IT är det ett stort plus. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. En paralegalutbildning eller erfarenhet från annan advokatbyrå kan vara meriterande.

Du är en ”doer” – du är serviceinriktad, effektiv, driven och målmedveten samtidigt som du inte tummar på noggrannheten. Det är även viktigt att du är en flexibel, diplomatisk och prestigelös person som trivs i en miljö med stundtals högt tempo. Du har god samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta i såväl projektform som självständigt. Vi önskar vidare att du är en person med teamanda och som tycker om att dela med dig av dina kunskaper till dina kollegor.

Mer om tjänsten
Tjänsten är en heltidstjänst på Stockholmskontoret som är vackert beläget på Blasieholmen med utsikt över Nybroviken. Det råder en familjär stämning hos oss och vi månar om att alla ska känna arbetsglädje och trivsel. Vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid.
I vårt anställningserbjudande ingår bl.a. en förmånlig pensions- och försäkringslösning, friskvårdsbidrag, subventionerad kontorsmassage, internutbildningar, en årlig konferensresa utomlands och flera gemensamma trivselaktiviteter.

I den här rekryteringen samarbetar Kilpatrick Townsend med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidareanställning (sex månaders provanställning). Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast februari 28, 2020

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Christina Stenbeck

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast februari 28, 2020

Sök rollen

Fler lediga tjänster

JM söker nu en Kompetensutvecklare

Vi söker nu en Kompetensutvecklare till JM. Gillar du att bygga långsiktiga relationer och vara med och driva utvecklingsinsatser internt? Då kan det här vara tjänsten för dig! Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader, där det efter denna tid finns stor chans till fast anställning på JM.

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 12, 2020

Läs mer & ansök

Exekutiv assistent till stort mediebolag

Har du jobbat som assistent tidigare och är grym på att kommunicera på engelska i skrift? Är du även tillgänglig omgående och taggad på ett konsultuppdrag? Isåfall vill vi gärna att du ansöker!

Stockholm Sista ansökningsdag: mars 14, 2020

Läs mer & ansök