Executive Assistant

Stockholm Heltid Rekrytering

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Sök rollen Senast december 3, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Hur ser en vanlig dag ut?
Din roll som Executive Assistant är central och man kan säga att du är navet för ledningsgruppen som består av åtta personer. Du kommer att ge högkvalitativt och självständigt stöd och managera ett brett spann av administrativa uppgifter.

Du behöver ha viljan att förstå verksamheten och ett stort intresse i att arbeta affärsnära. Du kommer att arbeta nära VD och ledningsgruppen och se till att allt flyter på så smidigt som möjligt.

Arbetsuppgifterna kommer att variera men nedan följer ett urval:

·        Ansvara för årshjulet för ledningsgruppen – kallelser, agendor, notes, följa upp actions

·        Ansvara för VDs kalender och se till att möten bokas in på bästa sätt

·        Organisera interna och externa möten

·        Ta fram Power Point presentationer

·        Implementera och underhålla lämpligt systemstöd

·        Driva interna företagsprojekt

·        Resehantering, reseräkningar, utlägg etc

·        Personalansvar för receptionist

·        Ansvar för Office Management – lokal, avtal, samarbeten etc

Här kommer man inte till ett dukat bord utan rollen har alla förutsättningar att utvecklas beroende på just dina kompetenser och intressen. 

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Executive Assistant ser vi att du arbetat i en liknande roll under minst fem år. Du har ett genuint intresse av att ge service i en affärsnära roll. Vi vill att du är nyfiken, självgående och har ett starkt engagemang och driv att få saker gjorda.

Du har förmågan att prioritera, att planera och du är prestigelös och tydlig. Självklart är du van att hantera konfidentiellt material, van att arbeta i en internationell miljö, duktig på att bygga förtroende och interagera med alla typer av människor.

Arriva välkomnar nya idéer och vill att ni tillsammans ska ta den administrativa supporten till en ny nivå. Du är en mycket skicklig kommunikatör både på svenska och engelska. Du är en fena i Officepaketet, väldigt van att jobba i olika typer av system och du hanterar ny teknik med lätthet.

Vilka är Arriva?
Arrivakoncernen är en av de största leverantörerna av persontransporter i Europa, med över 53 000 anställda och levererar 2 miljarder resor per år över 14 europeiska länder.

I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka
3 400 medarbetare, 800 bussar, 140 tåg och 50 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka.

Vi är en del av Deutsche Bahn (DB), ett av världens ledande passagerare- och logistikföretag, och ansvarar för DB: s regionala persontransporter utanför Tyskland.

Arriva har, förutom i Sverige, verksamhet i Tjeckien, Kroatien, Danmark, Ungern, Italien, Nederländerna, Polen, Portugal, Serbien, Slovakien, Slovenien, Spanien och Storbritannien.

Nyfiken på att veta mer?
Du kommer att ha din arbetsplats i helt nya lokaler på Sicklastråket 4 i Sickla.

För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.
Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.thepace.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen.

Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast december 3, 2020

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Christina Stenbeck

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast december 3, 2020

Sök rollen

Fler lediga tjänster

Nytt

Administratör till Yamaha

Letar du efter en tjänst där du får använda din administrativa ådra och din förmåga och stötta olika personer i organisationen? Då kan den här tjänsten som administratör på Yamaha Motor vara rätt för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: december 10, 2020

Läs mer & ansök

Nytt

Management-/Personal Assistant

Vi söker dig som är en skarp och strukturerad stjärna och som på riktigt tror att allt är möjligt, bara man vill!

I detta uppdrag har du möjlighet att arbeta till stor del som Virtual Assistant.

Skåne Sista ansökningsdag: december 7, 2020

Läs mer & ansök

Senior administrativ assistent till Munters

Trivs du i en assisterande roll och skulle beskriva dig själv som noggrann, driven och med en god initiativförmåga? Vill du dessutom bli en del av en organisation som verkar för en välmående och hållbar framtid? Då kan det vara dig vi letar efter – Varmt välkommen med din ansökan.

Stockholm Sista ansökningsdag: december 3, 2020

Läs mer & ansök