Teamchef kundservice till TSL Trygghetsfonden
Trygghetsfonden TSL kommer från och med 1 november 2017 att arbeta efter en ny verksamhetsmodell och till följd av detta byggs nu en ny organisation upp. I den nya organisationen och verksamhetsinriktningen kommer kundservice att utgöra en central funktion i verksamheten för att möta de nya behoven i omställningsprocessen. Vi söker därför en Teamchef till vår kundservice som vill driva arbetet framåt efter de nya verksamhetsmålen.
Är du en person med gedigen kompetens inom kundservicearbete? Är du van att leda arbetsgrupper och utveckla och bygga upp nya rutiner och processer? Har du dessutom god kunskap och kännedom om den svenska arbetsmarknaden och dess regelverk, då kan du vara passande för rollen och den nya kollega vi söker!
Din rollI rollen som Teamchef kundservice har du ett övergripande ansvar för utveckling och förvaltning av Trygghetsfonden TSLs kundservicefunktion. Rollen är delat operativ, vilket betyder att du hälften av din tid själv tar emot och hanterar anmälningar tillsammans med gruppen. Initialt har du personalansvar för 4-5 medarbetare.
Exempel på arbetsuppgifter
- Ansvara för löpande arbete inom kundservice ansvarsområde. T.ex. anmälan av omställningsprojekt och ta emot frågor från företag, fack, deltagare och andra intressenter.
- Ansvara för bemanning av nationell växel.
- Personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar för kundservicegruppen.
- Du arbetar också aktivt med att säkerställa hög servicegrad, effektivisera arbetsflöden och arbeta mot uppsatta mål tillsammans med gruppen.
- Operativt arbeta med att hantera anmälningar tillsammans med gruppen
Din bakgrund
- Gedigen erfarenhet av att utveckla och leda kundservicearbete
- Vana från att arbetsleda grupper i en ledande befattning
- Erfarenhet av att sköta och utveckla en växelfunktion
- Kunskap om svenska arbetsmarknaden och dess regelverk
- Erfarenhet av partsverksamhet är meriterande
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Om digVi tror att du är en person med starkt kundfokus och passion för att ge kunder den bästa service. Du har ett strukturerat och metodiskt arbetssätt och har stort intresse för att se de digitala möjligheterna i verksamheten. Du har förmågan att växla från strategi till operativt genomförande och trivs med att leda och utveckla dina medarbetare.
Mer om Trygghetsfonden TSLTrygghetsfonden TSL (TSL) är omställningsorganisationen för kollektivanställda arbetare inom företag i det privata näringslivet byggt på Trygghetsavtalet tecknat mellan Svenskt Näringsliv och LO. TSLs trygghetsavtal omfattar 100 000 företag med 900 000 anställda. De branscher som omfattas av TSLs omställningsstöd är huvudsakligen inom bygg, fastighet, skog, trä, grafiska, hotell och restaurang, industri, delar av kommunal verksamhet, livsmedel, papper, service och kommunikation, transport och även specifika yrkesförbund som elektriker och målare. TSL är Sveriges största nätverksorganisation för omställning. Läs gärna mer på www.tsl.se
Vi erbjuderEn möjlighet till ett samhällsviktigt uppdrag i en liten, snabbfotad och obyråkratisk organisation där professionalitet och trovärdighet är viktiga ledord. I din roll får du en spännande utmaning i att bygga upp och utveckla kundservicearbetet och bidra till de nya verksamhetsmålen.
Intresserad?I den här rekryteringen samarbetar Trygghetsfonden TSL med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog, ls@kimm.se eller 08-555 29 000. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt men senast den 9 april. Varmt välkommen att ansöka tjänsten via www.thepace.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
Vi ser framemot din ansökan!