Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Kontorsansvarig till Elmzell Advokatbyrå

Vi söker nu en erfaren Kontorsansvarig till Elmzells Advokatbyrå med start relativt omgående.

Till Elmzell Advokatbyrå söker vi en erfaren och serviceinriktad kontorsansvarig med omgående tillträde på heltid till deras trevliga kontor i centrala Stockholm. Detta är en rekrytering via The Pace/Wise Professionals.

Elmzell är en av Sveriges ledande advokatbyråer inom HR-juridik. Med ett professionellt och personligt engagemang bistår de sina svenska och internationella klienter i arbets- och arbetsmiljörätt samt allmän affärsjuridik. Läs mer på hemsidan www.elmzell.se

Tjänsten

I rollen som kontorsansvarig på Elmzell är du såväl ansiktet utåt som ansvarig för varierande administrativa arbetsuppgifter. Du har hand om ekonomi, administration och bistår juristerna med allehanda göromål. Några exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen är:

  • Vara advokatbyråns ansikte utåt; ta emot besökare, svara i telefon och se till att kontoret är representativt.
  • Ansvara för administration av ärenden; konfliktkontroll, uppläggning, arkivering m.m.
  • Ansvara för advokatbyråns fakturering; förbereda fakturering i samråd med juristerna, skicka fakturor, följa upp, påminna.
  • Ansvara för advokatbyråns ekonomiadministration; betalning av löner, skatteinbetalningar, kontakt med redovisningsbyrå m.m.
  • Ansvara för inköp och vara kontaktperson gentemot hyresvärd, IT och andra leverantörer.
  • Ansvara för hantering av inkommande fakturor; kontering, betalning. 
  • Bistå juristerna med dokumentation, PowerPoint-presentationer och kontakt med klienter samt administration kring kurser som juristerna håller, bokning av resor. 

Din bakgrund

För rollen som kontorsansvarig söker vi dig med erfarenhet från en liknande roll på t.ex. en advokatbyrå. På en advokatbyrå är klienterna i främsta rummet. För att hjälpa dem och byråns jurister på bästa sätt är du serviceinriktad och har en positiv inställning. Du är också noggrann, arbetar självständigt och har social kompetens. Förutom erfarenhet av arbete med enklare ekonomi är du en van användare av Officepaketet, Excel och PowerPoint. Då Elmzell arbetar mycket internationellt ska du kunna kommunicera obehindrat på engelska och din förmåga att formulera dig väl i skrift såväl på svenska som engelska måste vara mycket god.

På Elmzell kommer du vara en del av en grupp med god sammanhållning även om du som kontorsansvarig huvudsakligen arbetar ensam i din roll. Det är viktigt att du är trygg i detta och trivs på en mindre arbetsplats. 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och processerna går oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!