Gruppchef till Inköpssupport till avdelningen Sortiment & Inköp

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Systembolaget behöver nu förstärka sitt team på Inköpssupport med en coachande och nyfiken gruppchef. Är du en prestigelös ledare som har ett genuint intresse för människor?
Då är det här jobbet för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna.

Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull.

Avdelningen Sortiment & Inköp arbetar för att våra kunder ska få ett sortimentserbjudande i världsklass. Vi består av fem enheter som tillsammans ansvarar för ett kundanpassat, hållbart och inspirerande sortiment – njutning utan att någon tar skada. Men vi vill även vara en betydande spelare bakåt i leverantörskedjan. En inspiratör som påverkar utvecklingen i vår bransch mot hög kvalitet och schyssta förhållanden för såväl människor som miljö. Med vår expertkompetens bidrar vi till det mervärde som Systembolaget levererar.

Enheten Inköpssupport består av tre grupper: Inköpssupport, Märkningssupport och Privatimport samt en kvalitet- och verksamhetssamordnare. Enheten består av 24 medarbetare.

RollenDu kommer att vara ansvarig för gruppen Inköpssupport, ett självgående team om 10 personer. Gruppens huvudsakliga ansvarsområden är av administrativ karaktär: artikelregistrering, dvs registrering av Systembolagets produkter i vårt affärssystem och artikeldataunderhåll av dryckessortimentet. Teamet ansvarar för support till våra dryckesleverantörer i administrativa frågor. Teamet stödjer och supportar i användningen av webbsystemet Leverantörsportalen, där dryckesleverantörerna själva använder flera applikationsfunktioner såsom offertregistrering och prisändring, men som också är Systembolagets huvudsakliga kommunikationskanal gentemot dem.

Du kommer tillsammans med gruppen att verka för en effektiv, kvalitetssäkrad artikelhantering, en uppskattad leverantörssupport och ett kundmöte som imponerar.

Du kommer ingå i enhetens ledningsgrupp.

Om digDu ser och tillvaratar dina medarbetares styrkor och potential och en av dina viktigaste drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Du är van att coacha mot uppsatta mål. Du har förmåga att skapa god stämning och gemenskap.

Du har arbetet mycket med ständiga förbättringar i arbetsrutiner, processer och systemstöd och du har erfarenhet av att leda grupper inom support och förvaltning. Vi ser gärna att du har förståelse för masterdata och även kunskaper i IFS och SQL.

Du kommunicerar väl i både tal och skrift på både svenska och engelska. Har du en akademisk examen så är det ett stort plus.

Som person har du ett genuint intresse för människor och för ditt eget ledarskap, du tycker om att samarbeta och är trygg i dig själv. Du är strukturerad och proaktiv i ditt sätt att arbeta och har förmågan att prioritera och planera. Du har ett prestigelöst förhållningssätt.

Om din utveckling hos ossSystembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Vill du veta mer?Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Tjänsten är belägen på huvudkontoret som finns vid Kungsträdgården.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals/The Pace. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag den 13 maj, så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant – McKinsey & Co

As executive assistant you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer