Exportassistent (vikariat) till Enjoy Wine & Spirits

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar utifrån ledorden innovation, passion och ansvar?
Då vill vi gärna att du söker tjänsten som exportassistent!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Din roll
Som exportassistent är du spindel i nätet mellan vårt säljteam, våra export- och travel retail kunder samt våra leverantörer. Du ansvarar för hela order- och logistikflödet, från mottagande och registrering av kundens order, till kontakt med lager och produktion samt transportörer avseende leveranser. Dessutom är du administrativt ansvarig för planering och genomförande av exportavdelningens diverse mässor runtom i världen. I rollen ingår även uppgifter i from av rapportering och arkivering samt hantering av säljmaterial och utskick samt vid behov genomföra trade marketing aktiviteter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Order & Logistik

  • Kontaktperson för alla inkommande order från exportkunder
  • Registrering och allmän hantering av order i Navision
  • Kontakt med kunder och leverantörer avseende inköp, order och leveranser
  • Hantering av artikeldatabas i Navision och PIM
  • Hantering och insamling av kunddata relevant för order och logistik

Back Office

  • Hantering och rapportering av lagerstatus och kundfordringar
  • Hantering och leverans av varuprover
  • Hantering och genomförande av exportens mässor
  • Hantering av exportens säljmaterial
  • Hantering och arkivering av exportavtal
  • Hantering av bokningar i samband med resor och aktiviteter

Försäljning

  • Hantering och genomförande av trade marketing aktiviteter
  • Eventuellt kundansvar beroende på kontaktnät och språkkunskaper

Om dig
Du har avslutat gymnasiet och har minst 2 års arbetslivserfarenhet. Har du erfarenhet från att ha arbetat med order och logistik och/eller arbetat i affärssystemet Navision så är det meriterande. Har du en yrkes- eller akademisk examen med inriktning ekonomi, inköp, försäljning eller logistik så är det fördelaktigt.

Det viktigaste är dock att du har intresse och ambition att lära dig nya saker samtidigt som du har förmågan att arbeta strukturerat och organiserat. Vidare har du ett proaktivt förhållningssätt och är en god kommunikatör. Dessutom arbetar du självständigt och har förmågan att se helheten och prioritera utifrån den. Svenska och engelska hanterar du flytande i både tal och skrift. Kan du hantera andra språk såsom tyska, ryska, kinesiska etc. så är det meriterande.

För rätt person och insats finns möjligheter till fortsättning i samma eller liknande roll efter avslutat vikariat.

Om Enjoy Wine & Spirits
Enjoy Wine & Spirits är en av de volymmässigt största vinimportörerna på den svenska marknaden och en av Systembolagets äldsta leverantörer av vin. Vi har mer än 30 års erfarenhet av vinhandel. Förutom vin importerar vi sprit och öl samt är representant för San Pellegrino i Sverige. Enjoy Wine & Spirits AB är en del av koncernen Gruppo Di Luca där bolagen Di Luca & Di Luca AB (med varumärket Zeta) och Deli Di Luca AB (nyöppnad restaurang) ingår, tillsammans omsätter bolagen ca 1,4 Mdr och har ca 100 anställda.
Läs mer på www.enjoywine.se.

För ca 6 år sedan startades affärsområdet Export och Nordic Travel Retail som idag jobbar med 20-tal länder samt i helhet täcker den Nordiska duty free och travel retail. Det är en liten men snabbt växande avdelning med många spännande möjligheter framför sig. Ingen dag är den andra lik.

Intresserad?
Tjänsten är ett vikariat på heltid och placerad på kontoret på Södermalm i Stockholm. Tillträde ca 1 september 2018 till och med 31 augusti 2019.

I den här rekryteringen samarbetar vi med The Pace/Wise Professionals.
För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer