Försäljningsansvarig projektförsäljning

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

JM söker nu en försäljningsdriven och administrativ person med starkt affärssinne som tillsammans med övriga kollegor driver företagets bostadsprojekt av nyproduktion från ax till limpa, från prissättning till inflyttning.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Var med och bygg morgondagens samhällen med JM. JM´s framgång bygger på balans mellan laganda, prestation, struktur, trivsel och personlig utveckling. Här är det lätt att bli sedd och uppmärksammad – en kultur som det är lätt att utvecklas i helt enkelt.

Ditt uppdrag
I rollen som Försäljningsansvarig agerar du professionell rådgivare och bistår bostadsprojekten i Stockholm med specialistkompetens inom försäljningsfrågor från tidigt skede till färdigt projekt. Tillsammans med projektgruppen leder du arbetet med att formulera en försäljningsstrategi för bostadsprojekten samt driva försäljningsstarter. Du ansvarar därefter även för att följa upp försäljningen i projekten och ansvarar för relationen med projektets mäklare. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter.

·       Göra intäktsbedömningar, pris- och konkurrensanalyser samt upprätta underlag till marknadsanalys

·       Löpande följa upp, sammanställa och analysera nyckeltal för försäljningen i respektive projekt

·       Agera försäljningsstöd till projekt och projektledare i tilldelade bostadsprojekt

·       Medverka vid produktutformningen av nya bostadsprojekt

·       Prissättning av projektets bostäder

·       Ansvara för och uppdatera projektens registerdata i JMs CRM-system

·       Samarbeta, följa upp och stödja externa mäklare i försäljningsarbetet

·       Administrera köparnas avtal och frågor kring försäljningsprocessen

·       Vara sammankallande för löpande säljmöten i projektens framdrift under pågående försäljning

·       Arbeta mot uppsatta försäljningsmål, kontinuerligt följa upp försäljningen och rapportera resultat och nyckeltal.

Vem är du?
Vi söker dig med flera års erfarenhet av försäljningsarbete och vi har önskemål på examen från en utbildning i försäljning, ekonomi eller motsvarande. Arbetar du som mäklare eller har erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen är det mycket meriterande. Vidare har du god erfarenhet av att arbeta med CRM-system, Excel och övriga Officepaketet samt innehar B-körkort.

Som person är du strukturerad, analytisk, kommunikativ och en god lagspelare. För att vara framgångsrik i rollen uppskattar du att arbeta med alltifrån administration till att ta fram försäljningsstrategier. Du intresserar dig för att identifiera förbättringsområden och bidrar till fortsatt utveckling av rollen. Som en del av flera projektorganisationer är du dessutom en social och inlyssnande person som ser samarbete som en faktor för framgång.

Information om JM
JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. JM arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt kvalitets- och miljöarbete.

JM omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar JM med The Pace/Wise Professionals. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Kontoret ligger i Solna. 

Vi vill uppmärksamma dig på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Observera också att ansökningstiden är ganska kort.
 
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Logistics Coordinator to Tobii Dynavox AB

As our new Logistics Coordinator you will be the go-to person for all of Tobii Dynavox’s logistic needs. You will be working with both organizing how we work with logistics as well as hands on picking and packing shipments to our clients, internal and external customers.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer