Facility Manager till JM

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

På JM är du med och driver utvecklingen framåt och tillsammans bygger vi framtidens samhällen.
JM söker nu en erfaren Facility Manager som aktivt ska driva och utveckla JMs huvudkontor.
Är du självständig, driven, ser lösningar och trivs med stora kontaktytor? Då är det här jobbet för dig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ditt uppdrag
I rollen som Facility Manager ansvarar du för samtliga stödfunktioner på Huvudkontoret i Solna där det totalt arbetar 500 personer. Du ansvarar även för JMs koncernövergripande säkerhetsarbete. Rollen är bred, arbetsuppgifterna varierar och ditt ansvar är bland annat:

·        Kontaktperson gentemot hyresvärd

·        Ansvar för upphandlingar och avtal

·        Kontaktperson gentemot leverantörer

·        Ansvarig för kostnadskontroll

·        Ansvarig för outsourcade funktioner som växel, reception, vaktmästeri och restaurang

·        Ansvar för löpande underhåll och eventuella ombyggnationer

·        Ansvarig för löpande säkerhetsarbete för koncernen

·        Utveckling och implementering av säkerhetsrelaterade system

·        Rådgivare/säkerhetsstöd vid personhot

·        Ansvarig för att JM har rätt försäkringsskydd

Under 2022 planerar JM att flytta till ett nytt Huvudkontor i Karlberg och som Facility Manager kommer du att bli en del av projektgruppen som utformar den nya arbetsplatsen.

Vem är du?
Vi söker dig med 5–10 års erfarenhet i rollen som Facility Manager. Vi ser gärna att du kommer från ett större bolag med mycket kontaktytor och vi vill att du har erfarenhet från kvalificerat säkerhetsarbete då du kommer att ansvara för koncernens övergripande säkerhet. Har du jobbat med outsourcade tjänster innan är det ett stort plus.

Som person är du självständig, driven, duktig på att prioritera och du kan sätta gränser. Du är strukturerad, analytisk, kommunikativ och en god lagspelare. För att vara framgångsrik i rollen är du både strateg men också operativ och du uppskattar en variation i arbetet då frågorna sträcker sig från stort till smått. Du är duktig i Officepaketet och pratar flytande svenska och engelska.

Information om JM
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att din karriär är en som du känner stolthet över och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. Husen, stadsdelarna och livsmiljöerna vi skapar ska finnas kvar i minst 100 år och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor. Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar JM med The Pace/Wise Professionals.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Kontoret ligger i Solna. 

Vi vill uppmärksamma dig på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Välkommen att skriva din historia med oss!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer