Verksamhetsutvecklare – Kundservice till Ellevio

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vill du ta vår kundservice till nästa nivå? Vi söker dig som trivs i en roll som är både operativ och strategisk i en bransch som ligger rätt i tiden. Har du erfarenhet från en ledande roll på en kundservice eller är du van att utveckla kundprocesser, kanske båda? Då är det här rollen för dig!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad innebär rollen? Ellevios kundservice finns i Arbrå och består av 80 medarbetare som varje dag kommunicerar med kunder över telefon, mail och sociala medier. Din roll är bred och arbetsuppgifterna varierar men vanligt förekommande är:

·        Nära dialog med kundservice för att följa ärenden och aktivt arbeta för att framtida kundärenden löses på bästa sätt.

·        Ansvara för att definiera processer, följa upp och driva förbättringsmöjligheter

·        Löpande utveckla, kravställa och förbättra de tjänster vi köper inom kundservice

·        Arbeta med IT-utveckling och digitalisering

·        Rapportera och säkerställa korrigering av avvikelser

·        Bidra i framtida upphandlingar av kundservice

Ditt perspektiv kommer att vara kundnyttan och processutveckling, tillsammans med en kollega som ansvarar för avtalet och ekonomin vill vi att ni lyfter vår kundservice till nästa nivå.

Vem är du?Vi ser att du arbetat med kundservice i minst fem år. Du kan hantverket och vet hur man bygger upp en framgångsrik outsourcad kundservice. Du har arbetat med att leda en kundservice och du får gärna ha en relevant universitets-/högskoleexamen. Du drivs av att hitta förbättringar, utveckla processer och du vet vilka nyckeltal och KPI:er som är mest relevanta. Du har erfarenhet av att flytta kundärenden från traditionella kanaler till digitala.

Vi vill att du har ett mindset som säger – Hur skulle min kundservice se ut om jag fick bygga upp den från grunden?

Som person är du självgående och du är van att driva projekt självständigt. Du är en van kravställare och du har viljan att förstå och du kommunicerar på ett pedagogiskt sätt. 

Vilka är Ellevio?Ellevio är ett av Sveriges största elnätsföretag med 490 medarbetare i Stockholm och Karlstad. Våra värderingar pålitlighet, engagemang och utveckling styr allt vi gör. Genom långsiktiga satsningar och nya innovativa lösningar möjliggör vi energiomställningen och att Sveriges klimatmål kan uppnås.

Med en pålitlig och stabil eldistribution skapar vi förutsättningar för att lamporna i hemmen lyser, att kylskåp och rulltrappor fungerar och att företag kan producera sina varor – 365 dagar om året, dygnet runt. Vi förbättrar därigenom livskvaliteten i över 940 000 hem och företag och för samhället i stort.

Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidaretjänst och har sin utgångspunkt på huvudkontoret som är beläget på Valhallavägen i Stockholm. I den här rekryteringen samarbetar Ellevio med The Pace/Wise Professionals. 

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer