Konferenskoordinator till Stockholm Live

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Har du erfarenhet från en koordinerande roll inom servicebranschen? Då kan tjänsten som Konferenskoordinator på Stockholm Live vara ditt nästa steg i din karriär!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Stockholm Live söker vi på The Pace nu en Konferenskoordinator för ett konsultuppdrag på initialt tre månader med chans till förlängning. Uppdraget är på heltid med start 12 augusti. Under denna period kommer du utgå från Stockholm Lives huvudkontor på Globenområdet, samt från kontoret på Friends Arena.

Ditt uppdragSom Konferenskoordinator arbetar du med att planera och koordinera konferenserna för Stockholm Lives partners och kunder. Du ansvarar för hela processen, från ax till limpa, och har kontinuerlig kontakt med kunden och andra funktioner i samarbetet, för att säkerställa att leveranser sker på rätt sätt. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Ansvarar för bokning och den fortsatta kontakten med konferenskunden genom hela kundresan
  • Kontakt med Stockholm Lives Cateringoperatörer och övriga samarbetspartners för bokning av mat & dryck, personal, städ och möblering med mera
  • Enklare ekonomiarbete så som att ta fram fakturaunderlag

Din bakgrund
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av koordinerande och administrativa arbetsuppgifter där erfarenheter från service-, hotell- och/eller eventbranschen är ett krav.

Du har en utpräglad känsla för service och trivs i rollen där du får ge bästa möjliga service till dina kunder. Du är en social och kommunikativ person som trivs med att hantera olika kontaktytor och skapa goda relationer. I ditt arbeta är du duktig på att strukturera och organisera din omgivning för att inte missa viktiga delar i genomförandet. Du trivs med att arbeta självständigt men med tryggheten i ett större team. Du är tydlig i din kommunikation och trivs med att agera ”spindeln i nätet”. Slutligen har du goda systemkunskaper sedan tidigare och känner dig bekväm med enklare arbete i Excel.

Om Stockholm LiveVi på Stockholm Live driver 5 arenor i Stockholm – Ericsson Globe, Friends Arena, Tele2 Arena, Annexet och Hovet. Varje år besöker 3 miljoner människor våra arenor och de 300 idrotts- och underhållningsevenemang som de gästas av. Det gör oss till en av de största arenaoperatörerna i Europa. Några av Sveriges främsta idrottslag har sin hemmaarena hos oss; Hammarby Fotboll, Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, AIK Fotboll, AIK Hockey och Svenska Herrlandslaget i Fotboll.

Stockholm Live är en del av AEG, Anschutz Entertainment Group, ett världsledande företag inom idrotts- och underhållningsevenemang, med 150 arenor och 27 000 medarbetare världen över. För mer information se www.stockholmlive.com samt www.aegworldwide.com.

När du blir en av ossSom konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Stockholm Live

Globentorget 2, Stockholm

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant – McKinsey & Co

As executive assistant you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer