Nu söker vi en Executive Assistant till BEWISynbra Group i Solna

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

BEWISynbra, som arbetar med Expanderbar Polystyren (EPS) som bland annat används för förpackning av mat, läkemedel och isolermaterial söker nu en Executive Assistant som kommer att stötta ledningen och ansvara för att bygga strukturer för administrativa processer och effektivisering av ledningsarbete.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vad kan BEWISynbra erbjuda dig?
BEWISynbra är ett marknadsledande företag med en öppen, trevlig stämning där alla får rätt förutsättningar att lyckas i sin roll. Här trivs man bäst om man uppskattar en miljö där tempot är högt och kontakterna internationella. BEWISynbra har under de senaste åren vuxit kraftigt genom förvärv, en tillväxtresa som kommer att fortsätta också kommande år. Du kommer därför att få möjlighet att arbeta i fartfylld och dynamisk miljö. Du får också stora möjligheter att själv skapa din roll och det är du som är navet för ledningsgruppen och kontoret.

Hur ser en vanlig dag ut?
I din roll kommer du att ge kvalificerat stöd till vice VD, CFO och HR-direktör. Du stöttar även med frågor som rör hela ledningsgruppen och du samverkar med styrelsen. Utöver det har du ett ansvar som Office Manager för huvudkontoret i Solna där vi är ca 20 medarbetare.

Tyngdpunkten i den dagliga supporten ligger på vice VD som du kommer att jobba nära. Dina arbetsuppgifter varierar men vanligt förekommande är: 

·        Mötesbokningar, kalenderhantering och resor för vice VD

·        Aktivt stötta i löpande planeringsarbete och administrativa processer

·        Utgöra administrativ support till CFO och HR-direktör

·        Delta i ledningsgruppsmöten, föra protokoll, följa upp aktiviteter samt ta fram agendor

·        Sammanställa och distribuera styrelsematerial, administration av styrelseportal och styrelsemöten

·        Ansvara för material/presentationer inför möten

·        Ansvara för interna evenemang, konferenser och aktiviteter

·        Agera Office Manager för kontoret i Solna

·        Ansvara för leverantörsavtal gällande hotell, resebyrå och kontorsavtal och agera i rollen som Travel Manager för bolaget.

Vem söker vi?
För att lyckas i den här rollen trivs du i en föränderlig miljö där mycket händer. Som person är du strukturerad, noggrann och har en positiv attityd. Du trivs med att jobba i ett högt tempo, där det ställs höga krav på service. Du har en god kommunikativ förmåga, oavsett om det är på engelska eller svenska. Förutom att du behärskar Officepaketet på en hög nivå, har du även god systemvana och har god förståelse för digitala verktyg och hur de kan användas för att underlätta verksamheten. Du jobbar på ett prestigelöst och flexibelt sätt och tycker om att ha många kontaktytor. Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll.

Vilka är BEWISynbra?
Koncernen är strategiskt integrerad i hela värdekedjan med en årlig produktionskapacitet på 185 000 ton av råmaterialets EPS-pärlor och med marknadsledande positioner för sina lösningar för Packaging & Components and Insulation i flera europeiska länder. Företaget omsätter ca fem miljarder och har verksamhet i sju länder. EPS används bland annat för förpackning av mat, läkemedel och tekniska komponenter samt isolering av byggnader och infrastruktur. BEWiSynbra ägs av en privat familj och av ett private equity bolag.

Nyfiken på att veta mer?
BEWISynbra sitter i helt nyrenoverade lokaler i Solna på Gårdsvägen 13, precis bredvid Mall och Scandinavia. För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet. Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Stockholm

Läs mer