Vi söker en administratör till Trygghetsstiftelsen – Verksamhetsstyrning

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en duktig administratör/assistent som vill arbeta i en bred supportfunktion? Här kommer du att supportera ett 10-tal funktionsansvariga och en varierande roll. Trivs du i en miljö där ingen dag är den andra lik? Då är det här jobbet för dig.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vidareutveckla Trygghetsstiftelsen. Du kommer att bidra till att utveckla rutiner och arbetssätt. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
Du kommer att vara administrativt stöd till vår enhet för verksamhetsstyrning och stöd som har en styrande och stödjande funktion för Trygghetsstiftelsen inom områden som ekonomi, kommunikation, HR, IT, rekryteringsservice och upphandling. Du kommer att supportera i huvudsak ett 10-tal funktionsansvariga och din uppgift blir att stötta dessa funktioner med administrativ support. Eftersom det är många funktioner med olika behov av administrativt stöd blir arbetet mycket varierande.

Du kommer att arbeta i Lime som är vårt verksamhetssystem. 

Några exempel på arbetsuppgifter:·

  • Assistent och administrativt stöd vid möten
  • Vara behjälplig vid större möten och konferenser
  • Sköta diverse utskick, uppdatera adresslistor, boka lokaler
  • Delta vid rekryteringsträffar och mötesplatser för rekryteringsservice
  • Bistå i searcharbete för rekryteringsservice
  • Att vid behov vara behjälplig vid allmänna frågor/enklare problemlösning om IT/utrustning
  • Hantera behörigheter – beställning, avveckling, förändringar och uppläggning av behörigheter inom IT
  • Ta fram olika typer av statistikuppgifter

Vem söker vi?
Som person är du social, serviceinriktad och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt och supporterande arbete är viktigt. Du kommer att ha många kontaktytor med olika behov så du är van att arbete med olika typer av människor. Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift och du är trygg i Officepaketet och är intresserad av ny teknik. 

Vilka är Trygghetsstiftelsen?
Vi kan omställning. Det är enkelt att ha med oss att göra. Vår verksamhet präglas av ett tillåtande klimat och vi lever efter värdeorden -Engagerade, Professionella och Resultatinriktade.
Trygghetsstiftelsen jobbar utifrån två avtal och det ena handlar om att stötta statligt anställda på vägen till ett nytt arbete när de blivit uppsagda på grund av arbetsbrist eller när deras tidsbegränsade anställning har löpt ut. Det andra handlar om att sprida kunskap och inspiration till lokala parter i deras arbete med lokala omställningsmedel.

  • Trygghetsstiftelsen bildades av staten och de centrala arbetstagarorganisationerna i samband med att trygghetsavtalet trädde i kraft 1990. Stiftelsen har idag 35 anställda.
  • Drygt 100 000 personer har fått stöd av stiftelsen. Under 2018 anmäldes 2 900 personer till Trygghetsstiftelsen av sina arbetsgivare. De allra flesta kunder kommer idag från universitet och högskolor.
  • Under 2018 fick 83 procent av de tillsvidareanställda ett nytt jobb eller annan lösning innan uppsägningstidens slut och 87 procent av de tidsbegränsat anställda fick en lösning inom nio månader från uppsägningen.

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67 och här arbetar ett 40-tal personer.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

Välkommen med din ansökan!

 

 

Vår rekryteringsprocess

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
  4. Anställning

    Passar vi dig, du oss och vår uppdragsgivare är det dags för nästa steg i karriären.
  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta tjänster

Tillsatt

Logistics Coordinator to Tobii Dynavox AB

As our new Logistics Coordinator you will be the go-to person for all of Tobii Dynavox’s logistic needs. You will be working with both organizing how we work with logistics as well as hands on picking and packing shipments to our clients, internal and external customers.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant till LRF

Sveriges största småföretagarorganisation Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, med nära 140 000 medlemmar, söker nu en Executive Assistant till VD och koncernchef Anna Karin Hatt. Vår nuvarande Executive Assistant till VD, som är en riktig stjärna, går vidare till nya spännande utmaningar och därför söker vi nu efter vår nästa stjärna!

Rollen är en nyckelposition i vilken du förväntas supportera på mycket hög nivå med ett stort mått av integritet och lyhördhet – med VDs bästa ständigt för ögonen.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

VD-assistent till Attendo Skandinavien

I rollen som VD-assistent kommer din huvuduppgift vara att supportera Affärsområdeschefen och Vd:n för Skandinavien, Ulrika Eriksson. Du kommer vara högst delaktig i Ulrikas vardag och du erbjuds en roll där du får ta egna initiativ och driva egna projekt.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant

Här är rollen för dig som söker en arbetsplats där det är högt i tak och du får bidra med din expertis både i stort som smått. Ingen dag är den andra lik och här får du chansen att forma rollen så den passar dig. Primärt supporterar du VD och hans ledningsgrupp som består av åtta personer.

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Executive Assistant McKinsey & Company

As executive assistant (EA) you will play an important role in our collective success by problem solving, thinking creatively, and managing the busy day of partners in our Sweden office. The support you provide makes meaningful impact by enabling colleagues and the firm to operate efficiently. When you join McKinsey, you can put your talents to use where opportunities are limitless and every day makes a difference.

Stockholm

Läs mer